سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان:

۱۰۰۰ تخلف از واحدهای صنفی استان سمنان طی نوروز ۹۸ کشف شد

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز، ۹۸۹ فقره تخلف از واحدهای صنفی در سطح استان کشف و با متخلفان برخورد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه طرح نوروزی نظارت و رصد بر مراکز تجاری و اقتصادی استان از ابتدای بهمن سال گذشته تا پانزدهم فروردین امسال را شامل می‌شود،گفت: در این مدت مذکور ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه در مدت مذکور تعداد ۹۸۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی استان سمنان ثبت و با متخلفان برخورد شده است، اضافه کرد: این تخلفات مواردی نظیر گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و غیره را در بردارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در طرح نوروزی امسال تعداد ۸۴۱ فقره پرونده تشکیل و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، ابراز داشت: برآورد ریالی این تخلفات ۳۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۴۳۱ هزار ریال را شامل می‌شود.

یحیایی بابیان اینکه صنف پوشاک با ۸۴۱ پرونده بیشترین فراوانی تخلفات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بعد از پوشاک رده کیف و کفش با ۲۸۰ پرونده در صدر تخلفات قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۹۵ پرونده در حوزه نان، ۶۴ پرونده برای میوه، موارد پروتئینی با ۵۳ پرونده و شیرینی با ۴۲ پرونده در رتبه‌های بعدی تخلفات قرار دارند، اضافه کرد: در مجموع ۳۸۶ مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام‌شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در این مدت تعداد ۶۵۱ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) اعلام‌شده است، افزود: ۲۷۶ مورد شکایت از سوی ۱۰۴ ناظر افتخاری به این ستاد اعلام‌شده است.

انتهای پیام / گ 

نظلرت و بازرسی در استان سمنان 

برچسب ها: صنعت ، نوروز 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.