سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ مجوز شکاری در زمان زاد و ولد حیات وحش صادر نمی‌شود/ جریمه ۱۰۰ میلیونی در انتظار شکارچیان متخلف

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوز شکاری در زمان‌ زاد و ولد حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی‌شود.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه فصل زاد و ولد حیات وحش آغاز شده است و باید نکاتی را در راستای پیشگیری از حوادث رعایت کنیم، اظهار کرد: هیچ مجوز شکاری در زمان‌ زاد و ولد حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی‌شود و این موضوع را نیز به تمام استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: محیط‌بانان در این فصل به منظور جلوگیری از بروز سروصدا و وارد شدن استرس به حیات وحش به طور پیاده گشت‌زنی می‌کنند و در این ایام خودرو و موتورسیکلت همراه خود نمی‌برند.


بیشتر بخوانید:3 فصل زاد و ولد گورخر از دست رفت


محبت خانی با بیان اینکه مناطق تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست باید در آرامش کامل باشند، گفت: از جمله اقدامات مهمی که می‌توان در روزهای زاد و ولد حیات وحش انجام داد، ممنوعیت ورود و خروج افراد مختلف به مناطق حفاظت شده است.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که در مناطق تحت حفاظت از بوق زدن و تردد خودداری کنند، چرا که با ایجاد استرس منجر به سقط جنین گونه‌های مختلف حیات وحش می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سامانه ۱۵۴۰ سازمان محیط زیست برای دریافت اطلاعات و اخبار مبنی بر حضور  اشخاصی برای شکار و صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده آماده است، لذا با این کار می‌توانیم محیط امنی را برای حیات وحش فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار از خسارات و آسیب‌های وارده به مناطق چهارگانه سیل زده


وی افزود: شکار حیات وحش در هر زمانی مجازاتی دارد، به عنوان مثال جریمه نقدی شکار یوزپلنگ ۱۰۰ میلیون تومان است و ارقام جرایم برای هر گونه حیات وحش متفاوت است.

محبت خانی گفت: مبالغ در نظر گرفته شده برای جرایم حیات وحش مربوط به سال‌های گذشته است و این مبالغ باید نسبت به تورم افزایش یابند و به روز شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قضات برای متخلفان حداقل و حداکثر جرایم را در نظر می‌گیرند، اما در ایام زاد آوری رأی برای متخلفان رأی حداکثری است.

انتهای پیام/

جریمه حداکثری برای شکارچیان متخلف حیات وحش در زمان زادوولد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.