سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرر میلیاردی به محیط زیست خراسان رضوی/ محکومیت بیش از هزار شکارچی متخلف

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۹ شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی با ۲۰۲ قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: لاشه ۲۳۸ راس پستاندار، دستگیری ۱۰۳۹ شکارچی متخلف و ۳۰ میلیارد ریال ضرر به محیط زیست وحشی از قبیل قوچ و میش، آهوی وحشی، کل و بز، گراز و ۴۰۷ قطعه پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند، نیز کشف شد.

وی اظهار داشت: پارسال بیش از ده هزار قطعه ماهی و ۱۹ هزار قطعه انواع گونه‌های جانوری از قبیل ۱۶ هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان هم کشف شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی همچنین گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان  پارسال موفق به خروج نزدیک ۳۰ هزار راس دام (گوسفند و بز) که به طور غیر مجاز در مناطق چهارگانه محیط زیست در حال چرا بودند، شدند و برای مالکان متخلف دام‌ها تشکیل پرونده شد.

همتی، درباره ممانعت از آلودگی‌های زیست محیطی هم افزود: پارسال از ۷۲۸ مورد آلودگی منابع آب، هوا و خاک جلوگیری به عمل آمد و به ۵۶۷ واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه‌های زیست‌محیطی صادر شد.

وی تصریح کرد: متخلفان در سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کردند که مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و بقیه در دست پیگیری است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

۴۰۷ قطعه پرنده وحشی صید شده در خراسان رضوی، کشف شد

برچسب ها: محیط زیست ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.