سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز: گزارش مولر حاکی از اعمال فشار ترامپ بر مقامات قضایی آمریکاست

روزنامه نیویورک تایمز نوشت گزارش بازرس ویژه پرونده روسیه نشان‌دهنده فشار مضاعف رئیس‌جمهور آمریکا بر مقامات قضایی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز نوشت گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه، که روز پنجشنبه منتشر شد، تصویری از مجریان قانون رده بالای آمریکا ترسیم کرد که نشان می‌داد آن‌ها بیش از آنچه پیش از این تصور می‌شد، تحت فشار دونالد ترامپ قرار داشته‌اند.

در این مطلب آمده است: آن‌ها تلاش کرده‌اند بی‌توجهی آشکار رئیس جمهور به ماموریت‌هایشان و بی‌قانونی‌های او را از طریق مجموعه‌ای متشکل از تهدید به استعفا، مخالفت‌های بی سرو صدا و گردن نهادن به برخی از درخواست‌های رئیس جمهور مدیریت کنند.

ممکن است تمایل آن‌ها به ساکت ماندن در برابر رئیس جمهور از موسسات تحت مدیریتشان حفاظت کرده باشد، اما همچنین موجب شده است ترامپ با قدرت بیشتری به حملاتش ضد آن‌ها ادامه دهد. البته ترامپ برخی تهدیدهایش را عملی کرد، به عنوان مثال یک روز پس از انتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر، جف سشنز، دادستان کل، را از سمت خود برکنار کرد.

نیویورک تایمز در ادامه با تاکید بر اینکه ترامپ همواره در صدد بوده سران وزارت دادگستری را تضعیف کند و از همان اولین روز‌های ورودش به کاخ سفید در تلاش بوده است مانع از پیشرفت تحقیقات درباره روسیه شود، افزود: وی از جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی، خواست اعلام کند که رئیس جمهور شخصا هدف تحقیقات نبوده است. بر اساس گزارش بازرس ویژه، ترامپ همچنین از دانا جی بوئنت که پیش از تایید سشنز در فوریه ۲۰۱۷، برای مدت کوتاهی دادستان کل موقت بود، خواست به او بگوید آیا اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره کاخ سفید بوده است یا نه.

حملات ترامپ ضد مجریان قانون در برخوردش با سشنز کاملا مشهود بود. سشنز خود به اتهام دروغگویی درباره تماس‌هایش با مقامات روسیه در دوران انتخابات، هدف تحقیقات اف‌بی‌آی بود.

سشنز یکی از حامیان اصلی ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶، از همان ابتدای کار خودش را تحقیقات مرتبط با انتخابات کنار کشید و در نتیجه خشم ترامپ را برانگیخت. پس از آنکه بازرس ویژه در ماه مه ۲۰۱۷ منصوب شد، رئیس جمهور خواستار استعفای سشنز شد و گفت دادستان کلی می‌خواهد به منظور حفاظت از رئیس جمهور، قدرت وزارت دادگستری را مهار کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.