سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیاثی: دوومیدانی کارمان ما کار سختی در دوحه قطر دارند/ کسب ۳، ۴ مدال در قهرمانی آسیا پیش بینی می‌کنم

دبیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: ورزشکاران ما در وضعیت خوبی قرار دارند، اما کارشان در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر سخت است.

تیمور غیاثی دبیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: این بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا است که در دوحه قطر برگزار می‌شود. همانطور که صیامی گفت ۳ مسابقه و رویداد بزرگ در جریان است که ماه به ماه انجام می‌شود. اولین مسابقه، قهرمانی آسیا از اول تا ۴ اردیبهشت است و ۴۳ کشور آسیایی با تمام قوا در این مسابقات شرکت می‌کنند که خودشان را ارزیابی کنند تا هماهنگ شوند چرا که ۵ ماه دیگر قهرمانی جهان در دوحه برگزار می‌شود. همچنین در وسط این ۲ مسابقه دایموند لیگ است که هر ساله برگزار می‌شود که زمان برگزاری این مسابقه ۱۰ روز دیگر است و خیلی مهم است.

او ادامه داد: ما تاکنون اردو‌های متعددی داشتیم و نزدیک به ۷، ۸ اردو متوالی برای همه رده‌های سنی برگزار کردیم  و اکنون هم ۱۶ ورزشکار بزرگسال ما به دوحه اعزام می‌شوند. در ۲ سال گذشته در قهرمانی آسیا در هندوستان  ۱۰ سهمیه داشتیم و ورزشکاران ما با درخشش فدراسیون دوومیدانی  در آنجا ۴ طلا و یک برنز گرفتند به همین علت به ما ۱۹ سهمیه دادند که ۱۶ ورزشکار و ۳ مربی به همراه کادر فنی به دوحه اعزام می‌شوند. ورزشکاران ما در وضعیت خوبی قرار دارند و کارشان سخت‌تر از هندوستان است و احسان حدادی روی فرم خوبی قرار دارد چرا که حریف ندارد و ما امیدمان بیشتر روی بهنام شیری  نفر دوم پرتاب دیسک مان است که اگر بالای ۶۰ بندازد شانس کسب مدال را دارد.  

بانوان دوومیدانی کار در صورت کسب رکوردشان از عملکردشان راضی هستیم 

غیاثی بیان کرد: تفتیان کارش در این دوره سخت است و انشالله بتواند سالم از این زمین بیرون بیاید و باعث افتخار کشورمان شود، چون نتایج ضعیفی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا بدست آورد یک مقدار ناامیدکننده بود، اما اکنون در مسابقات انتخابی که داشت ۱۰،   ۰ و ۹ رفته است و این یک امیدواری است که اگر این رکورد در آنجا تکرار کند به طور حتم مدال خواهد گرفت. بعد از آن نفر بعدی ما که شانس مدال آوری دارد حسین کیهانی است که کار این ورزشکار هم سخت است، اما انشالله در این مسابقات موفق می‌شود. امیر مرادی هم همین طور شانس دارد. ما شانس دیگری به نام مسلم نیا دوست هم داریم که اگر این  ورزشکار رکوردش یعنی ۳/۴۵ بتواند تکرار کند به طور حتم جزء ۳ نفر برتر خواهد بود و شاید هم طلا بگیرد. ورزشکاران دیگرمان هم خوب هستند. در تاریخ دوومیدانی سابقه ندارد که ۵ بانوی ما به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند و ما ۵ نفر خانم به قهرمانی آسیا می‌بریم که اگر آن‌ها رکورد‌های خود را کسب کنند ما از آن‌ها راضی هستیم.  

قنبرزاده با پرش ۲/۲۵ شانس کسب مدال دارد

دبیر سازمان تیم‌های ملی درباره اینکه کیوان قنبرزاده چقدر شانس کسب مدال دارد، گفت: ما کاری به باشیم و امثال او نداریم و ورزشکاران ژاپن و چین همیشه بالای ۲/۳۰ پریدند. کیوان قنبرزاده هیچ وقت نتیجه بدی در خارج از کشور نگرفته است و او توانست در قهرمانی آسیا در هندوستان با وجود شرایط جوی نامناسب و بارش باران و طوفان مدال نقره بگیرد. قنبرزاده هم به چند اردو اعزام شد و زیر نظر مربی خوبی تمرین کرد و خیلی برایش هزینه شد.   این طبیعی است که یک ورزشکار تکنیکی هنوز جا نیافتاده است، اما خدا را شکرقنبرزاده در این مسابقات فرمش را بدست آورد و احساس خوبی دارد که ۲/۲۳ پریده است و اگر  بتواند ۲/۲۵ بپرد او هم شانس مدال دارد.  

غیاثی درباره اینکه دوره پیش بهترین نتایج دوومیدانی کسب شد و آیا نتایج آن دوره در دوحه هم تکرار می‌شود و ورزشکاران ما می‌توانند سهمیه جهانی را کسب کنند، بیان کرد: چند ورزشکار ما شانس کسب سهمیه ورودی را دارند، اما الان شرایط کسب سهمیه مشکل شده است و به صورت تاپ لیست شده است. به هر حال تقریبا ۳۲ نفر اول دنیا می‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و مسابقاتی هم گذاشتند که اگر بتوانند ورزشکاران در آن مسابقات سهمیه ورودی کسب کنند که رکورد‌های ورودی هم دارد آن‌ها نیز به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

آسیایی ها با همه توان خود در مسابقات آسیایی شرکت می کنند 

او در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه  نتیجه گرا هستیم  در صورتی که ما می‌گوییم اگر ورزشکاران بتوانند رکورد‌های خود را ترقی بدهند آمادگی لازم هم بدست می‌آورند، اما این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا با نظر کارشناسی که تیم‌های ملی و فدراسیون دوومیدانی کردند همانند ۲ سال قبل سخت است. همچنین با آماری که ما داریم ۴۳ کشور در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که آسیایی‌ها با همه توان خود در این مسابقات حضور می‌بابند. بازیکنان ماحرفه‌ای و مدال‌های رنگارنگی هم دارند انشالله یک چاشنی کوچک شانس باشد و آب و هوا و غذا هم خوب باشد می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم و پیش بینی من هم این است که بین ۳، ۴ مدال  در آسیا بدست می‌آوریم.  


بیشتر بخوانید: 

حدادی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه می‌ماند

آغاز رقابت‌های دایموند لیگ از ۱۳ اردیبهشت در دوحه

احسان حدادی تست دوپینگ داد


انتهای پیام/

اظهارات غیاثی درباره مسائل مختلف در فدراسیون دوومیدانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.