سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط خرمشهر و آبادان عادی است/ اعلام حالت «فوق‌العاده» به دلیل «مَد بزرگ» است

استاندار خوزستان گفت: اکنون شرایط برای شهرهای آبادان و خرمشهر عادی است اما به دلیل مَد بزرگی که در حال رخ دادن است شرایط را در شهرهای آبادان و خرمشهر فوق العاده اعلام کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون شرایط برای شهرهای آبادان و خرمشهر عادی است، اما به دلیل مَد بزرگی که در حال رخ دادن است شرایط را در شهرهای آبادان و خرمشهر فوق العاده اعلام کرده‌ایم.

وی گفت: به فرمانداران دو شهرستان تاکید شده که ستاد مدیریت بحران را تشکیل دهند و آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امکانات استان را برای کمک به شهرهای آبادان و خرمشهر بسیج کرده‌ایم، عنوان کرد: در شادگان شرایط تا حدودی از حالت عادی گذشته و میزان ورودی به تالاب شادگان افزایش یافته است.

شریعتی افزود: با باز کردن کالورت‌های جاده‌ آبادان- ماهشهر، میزان خروجی تالاب را زیاد کرده‌ایم که با خارج شدن آب، تالاب به راحتی نفس بکشد.

وی با تاکید بر تحت کنترل بودن اوضاع گفت: در شمال اهواز کانال چمران، سلمان و به تبع آن ورودی به تالاب از شب گذشته فعال شده و خروجی بیشتر شده و نگرانی‌هایی که کم و بیش در اهواز داشتیم، دارد به حداقل می‌رسد.

بهبود شرایط زندگی سیل زدگان خارج از اردوگاه‌های اسکان در خوزستان

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعدادی از اهالی روستا‌های سیل زده در خارج از اردوگاه‌ها مستقر شده اند، گفت: برنامه شده تا شرایط زندگی این افراد در روز‌های آینده بهبود یابد.

وی بیان داشت: روزانه این خدمات با همکاری و نظارت ویژه در حال بهبود است.

شریعتی به اسکان برخی سیل زدگان در خارج از اردوگاه‌ها به دلیل داشتن احشام اشاره و اظهار کرد: برخی از اهالی در مناطقی مانند جنگل‌های خسرج در نزدیکی شهر حمیدیه مستقر هستند که از شرایط مناسب برخوردار نیستند.

استاندار خوزستان اذعان داشت: توسط ستاد‌های مدیریت بحران چادر و غذا در اختیار اهالی این مناطق قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود:، اما نیاز است که شرایط زندگی این افراد نیز بهتر شود و به همین دلیل دستور داده شد که با توجه به اینکه ممکن است بازگشت این مردم به روستا‌های محل سکونتشان چند ماه به طول بینجامد، ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل زدگان خوزستان و بنیاد مسکن وضعیت اسکان این اهالی را بهبود بخشند.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: برای پایداری هرچه بیش‌تر اسکان آن‌ها ممکن است کانکس در اختیار این ساکنان قرار گیرد که در روز‌های آینده زیر ساخت لازم برای این امر به منطقه ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی‌ها از سیلاب در دجله و ایجاد مد بزرگ در منطقه خبر می‌دهد و به همین خاطر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر حالت فوق العاده اعلام شده است.

به گفته شریعتی برای پیشگیری از مشکلات ناشی از این شرایط خواسته شد انهار این ۲ شهرستان بسته شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای مقابله با این مد در حالت آماده باش کامل قرار داشته باشند تا آبگرفتگی و یا خسارتی در این مناطق به وجود نیاید.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.