وی ادامه داد: جز تعداد محدودی از کشورها که کارهای پایهای با رویکرد پیشگیری رشد مدار داشتهاند، در سایر کشورها با روند رو به رشد آسیبها مواجه هستیم و در این میان فقط تعداد محدودی توانستهاند به کنترل جرائم یا کاهش آن اقدام کنند.
زنگانه تصریح کرد: بر اساس نرخ بروز جرم و آسیبها که بر حسب هر ۱۰۰هزار نفر محاسبه میشود آسیبهای شایع جمعیت دانشآموزی تفاوت معناداری با نرخ کلی در هر ۱۰۰هزار نفر ندارد.
مدیر کل پیشگیریهای اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری با اشاره به اجرای طرح نماد و تاثیر آن در جمعیت دانشآموزی اظهار کرد: طرح نماد به عنوان نظام مراقبتهای اجتماعی برای کاهش آسیبها به دنبال عوامل حفاظت کننده برای جلوگیری از ورود دانشآموزان به آسیبهای مختلف است که با نظام ارائه خدمات و مشاوره این فعالیتها انجام میشود.
نایب رئیس طرح نماد بیان کرد: اختلالات شایع در موضوع آسیبهای اجتماعی با شورای سیاستگذاری طرح نماد و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن اقدامات لازم برای مقابله با این اختلالات در جامعه دانشآموزی مورد توجه قرار گرفته است.
زنگانه به مهمترین اختلالات در نظر گرفته شده در طرح نماد اشاره کرد و گفت: اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی مانند افسردگی و نظایر آن اختلال و نقص در انجام تکالیف، بیش فعالی (ADHD) ، نقص در توجه از جمله این موارد است که این اختلالات به شکل اختلالات در معرض خطر، پر خطر و دارای اختلال طبقه بندی میشوند و بنا بر شرایط اقدامات لازم انجام میشود.
مدیر کل پیشگیریهای اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری اظهار کرد: بستههای خدماتی برای مقابله با این آسیبها در نظر گرفته شده است تا جامعه دانشآموزی در این زمینهها تا حد ممکن مصون بمانند.
انتهای پیام/