سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایع‌ترین اختلالات مربوط به جامعه دانش‌آموزی چیست؟

نایب رئیس طرح نماد درباره اجرای این طرح برای دانش‌آموزان و عمده‌ترین اختلالات شایع میان آن‌ها توضیح داد.


علی‌محمد زنگانه مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه , نایب رئیس طرح نماد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش با توجه به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اینکه آسیب‌ها در جامعه ما زیاد شده است علمی نیست چرا در دنیا رشد آسیب‌ها و جرائم رو به رشد است و نرخ رشد آسیب‌ها ۲ برابر نرخ رشد جمعیت محاسبه شده است، در نتیجه این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و دفتر جرم و پیشگیری از سازمان ملل هم آن را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: جز تعداد محدودی از کشورها که کارهای پایه‌ای با رویکرد پیشگیری رشد مدار داشته‌اند، در سایر کشورها با روند رو به رشد آسیب‌ها مواجه هستیم و در این میان فقط تعداد محدودی توانسته‌اند به کنترل جرائم یا کاهش آن اقدام کنند.

زنگانه تصریح کرد: بر اساس نرخ بروز جرم و آسیب‌ها که بر حسب هر ۱۰۰هزار نفر محاسبه می‌شود آسیب‌های شایع جمعیت دانش‌آموزی تفاوت معناداری با نرخ کلی در هر ۱۰۰هزار نفر ندارد.

مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری با اشاره به اجرای طرح نماد و تاثیر آن در جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: طرح نماد به عنوان نظام مراقبت‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها به دنبال عوامل حفاظت‌ کننده برای جلوگیری از ورود دانش‌آموزان به آسیب‌های مختلف است که با نظام ارائه خدمات و مشاوره این فعالیت‌ها انجام می‌شود.

بررسی اختلالات شایع دانش آموزان در طرح نماد

نایب رئیس طرح نماد بیان کرد: اختلالات شایع در موضوع آسیب‌های اجتماعی با شورای سیاست‌گذاری طرح نماد و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن اقدامات لازم برای مقابله با این اختلالات در جامعه دانش‌آموزی مورد توجه قرار گرفته است.

زنگانه به مهمترین اختلالات در نظر گرفته شده در طرح نماد اشاره کرد و گفت: اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی مانند افسردگی و نظایر آن اختلال و نقص در انجام تکالیف، بیش فعالی (ADHD) ، نقص در توجه از جمله این موارد است که این اختلالات به شکل اختلالات در معرض خطر، پر خطر و دارای اختلال طبقه بندی می‌شوند و بنا بر شرایط اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری اظهار کرد: بسته‌های خدماتی برای مقابله با این آسیب‌ها در نظر گرفته شده است تا جامعه دانش‌آموزی در این زمینه‌ها تا حد ممکن مصون بمانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.