سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره ایل‌بانگ در شهرستان بدره

دبیر جشنواره ایل‌بانگ از برگزاری این جشنواره طی روز های ۴ تا ۶ اردیبهشت درشهرستان بدره خبر داد.

علی ایار دبیر جشنواره ایل‌بانگ در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره ایل‌بانگ  ۲۰ فروردین ۹۸  بوده و از هنرمندان فعال در رشته‌های هنری، شعر، صنایع دستی، بازی‌های بومی محلی و هنر‌های دستی برای ارسال اثر و شرکت در این جشنواره بزرگ ملی اقوام و عشایر ایران زمین دعوت بعمل  آمده است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از چهره‌های نامی و پیشکسوت هنری تجلیل به عمل خواهد آمد و برنامه‌های جنبی موسیقی کردی، لری، ترکی و... به مدت سه روز برگزار خواهد شد،  افزود: این جشنواره ۴ لغایت ۶ اردیبهشت با حضور مسئولین کشوری و استانی و هنرمندان برتر و چهره‌های هنری اقوام ایرانی در شهرستان بدره برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ایل‌بانگ  ادامه داد: برگزاری ورزش‌های بومی، محلی، برپایی نمایشگاه عکس از اقوام ایران و پخت غذا‌های محلی نیز از برنامه‌های جنبی این جشنواره است و شرکت برای تمامی هنرمندان فعال در عرصه‌های موسیقی، شعر، عکس، صنایع‌دستی و بازی‌های بومی محلی بدون محدودیت سنی آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر ۵ اثر در رشته‌های مختلف شعر به زبان و گویش‌های رایج بومی ایران ارسال کنند.

ایار صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی و هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بستر‌های مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران‌زمین را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شورونشاط و امید به زندگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعداد‌های جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی محلی عشایر و اقوام ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/با

جشنواره ایل‌بانگ در بدره

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.