سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاقبت حذف یک معاونت مهم از وزارت جهاد کشاورزی/ آیا انحلال معاونت آبخیزداری عامل سیلاب‌های اخیر است؟ + فیلم

اقدامات آبخیزداری یکی از مهمترین راهکار‌های پیشگیرانه برای مبارزه با خشکسالی و همچنین جلوگیری از جاری شدن سیل‌های ویرانگر است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، آبخیزداری علم و هنر برنامه‌ریزی مستمر و اجرای اقدامات لازم برای مدیریت منابع حوضه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک است.

به عبارت دیگر آبخیزداری طراحی و مدیریت حوزه به‌منظور حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی با توجه ویژه به منابع آب و خاک است و می تواند از برخی  حوادث و فجایع  طبیعی از جمله جاری شدن  سیلاب ها  جلوگیری کند.

 

 

 


بیشتر بخوانید: دخالت سلبریتی‌ها در کمک رسانی هلال احمر به سیل زدگان مشکل ساز شد + فیلم


  • انتهای پیام/

راهکاری ساده برای جلوگیری از سیلاب + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۲۲:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : در حال حاظر مدیریت بحران الزامیست که خانواده ها و زنان مادران وکودکان و سالمندان که طاقت گرما و پشه و بیماریها رو ندارند سریعا به شهرهای اطراف که امکانات رفاهی دارند جای و اسکان دهند تا زمانی که از وضعیت شرایت خطر به شرایط مناسب و نرمال منطقه های سیل زده خارج شوند چرا که با شروع فصل گرمای شدید و پشه ها و بیماریهایی که در مناطق سیل زده خوزستان وجود دارد خدای نکرده باعث بحرانی جدید می شود و نباید این ریسک را کرد و مردم را در چادر نگهداشت ملت را همانند زمان دفاع مقدس باید به پشت خطوط مقدم انتقال دهند در شهرهای نزدیک در مسافر خانه ها و هتلها و هتل آپارتمانها و آپارتمانهایی که مسکن و شهر سازی بلا استفاده خالی گذاشته با یک هماهنگی و یکپارچگی و مدیریت صحیح میتوان ریسکها رو ارزیایبی و جلوی وقوع حادثه های بعدی را گرفت انشاءالله . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح به استاندارد مهندسی و مدیریت بهداشت ، سلامت ، ایمنی ، امنیت و حفظ محیط زیست . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت والنصر . لبیک یا رسول الله .
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
آبخیزداری یکی از زیر ساخه های منابع طبیعی است تازه اومده در جایگاه تخصصیش قرار گرفته منتها چند نکته وجود داره ۱_اعتبارات آبخیزداری بسیار کم است ۲_همین اعتبارات کم بدرستی هزینه نمی شود ۳_تا زمانیکه پوشش گیاهی و جنگلی حذف و نابود شوند هرچه عملیات آبخیزداری انجام بشه بازم بی فایدس ۴_خراب شدن خانه یا ساختمانی که در بستر مسیل یا رودخانه ساخته شده ربطی به کارهای آبخیزداری نداره و مشکل اعمال قانونه و...
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
علی
۰۷:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
جلوگیری از ادامه تحصیل هم مانند حذف معاونت آبخيز داری یک تصمیم کاملا اشتباه است که روزی تصمیم گیرندگان بیسواد را پشیمان خواهد کرد.
ناشناس
۰۷:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
شاید بی تاًثیر نبوده اما وزارت نیرو با عدم لایروبی بموقع مسیلها و رودخونه ها بیشتر کوتاهی کرده و همچنین شهرداریها با دادن مجوز ساخت و ساز در بستر رودخانه ها اما کاش وزارت نیرو حقوقای نجومی بخشی از کارکنان و مهندسا و مدیراش را در جای خودش یعنی لایروبی خرج کرده بود.
انشاا.. قوه قضائیه رسیدگی و برخورد جدی کنه که تکرار نشه
رحمن
۰۳:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
بودن و نبودن وزارت کشاورزی تأثیر چندانی بر زدن سدها و آبخیز داری ندارد دیوار حاشا کوتاهه .هر وقت باران آمد آنها جای خدا از مردم میخواهند که از وزارت کشاورزی تمجید کنند چون محصول زیاد شده و اگر محصول کم شد خدا مقصر است سال خشکسالی بوده اینها برای انجام کاری در کشاورزی نیستند حال و حولی در وزارت خانه دارند.
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
این همه مقام ومسئول تو کشور داریم چرا هیچ کاری نمی کنن؟.اینجا هم سپاه وارتش وبسیج ومردم برای سیل زده کاری کردند .ممنونیم
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
یکی از معضلات مهم کشورمان تغییرات مستمر و سلیقه ای و گاها تسویه حساب های شخصی با تغییر چارت سازمانی است
ابوالفضل
۲۲:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام. وقتی شخصیت و دانشمند بزرگی مثل دکتر کردوانی که میگن در کشور ما کشاورزی باید محور توسعه باشد معلوم میشه که واقعا بجا میفرمایند.