سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریدور گردشگری بیستون رونق ویژه کلان شهر کرمانشاه

 بازوند استاندار کرمانشاه بیان کرد :کریدور گردشگری بیستون_ تاق‌بستان یک رونق ویژه به اقتصاد کرمانشاه می‌بخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بازوند استاندار کرمانشاه صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه در نشست کارگروه گردشگری استان اظهار داشت:بخش خدمات با اولویت گردشگری یکی از محور‌های مهم توسعه پایدار کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد :وجود ۴۲۰ اثر تاریخی ثبت شده، اقلیم ۴ فصل و اکوتوریسم زیبا، یک ثروت بسیار عظیم برای توسعه استان کرمانشاه فراهم کرده است.

بازوند استاندار کرمانشاه افزود: کریدور گردشگری کرمانشاه _ بیستون می‌تواند یک رونق ویژه را به کلان شهر کرمانشاه بدهد و به تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات نیز کمک کند.

وی گفت:تنگ بزازخانه در ورودی کوه پراو، یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری و مورد اقبال دوستداران طبیعت است. این محدوده با توجه به پتانسیل هایش باید به شکل ویژه در طرح دیده شود.

وی ادامه داد:این طرح نیازمند یک پروژه شگفت انگیز و جذاب به عنوان برند مجموعه است؛ پروژه‌ای که با پروژه‌های دیگر مجموعه‌های گردشگری در کشور متفاوت باشد.


وی افزود:این پروژه شگفت انگیز باید در همان فاز اول  اجرایی شود تا به عنوان برند مجموعه، نگاه‌ها را از همان ابتدا معطوف به خویش کند باید تلاش کنیم این پروه بزرگ در نیمه اول سال ۹۸ تعیین تکلیف شود و در نیمه دوم سال نیز فراخوان سرمایه‌گذاری داده شود.

وی ادامه داد:متاسفانه ساخت و ساز‌هایی در حریم این کریدور گردشگری صورت گرفته که به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری لطمه زده است. با تصویب این طرح در شورای برنامه ریزی استان، تلاش می‌کنیم از تغییر کاربری‌های غیرمتناسب با حوزه گردشگری جلوگیری کنیم.

انتهای  پیام/ز

 

:تنگ بزازخانه در ورودی کوه پراو، یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری کرمانشاه است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.