سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جدی با سودجویان انتشار قطع درختان در فضای مجازی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: موردی درباره قطع درختان ارسباران در فضای مجازی انتشار یافته که باید به صورت جدی به این مسئله رسیدگی شود.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت: موضوع قطع درختان جنگلی ارسباران از شش ماه قبل در فضای مجازی انتشاریافت که با قاطعیت و به صورت جدی تلاش کردیم با ارائه سازو کار و بخش نامه‌های مربوطه مسئله پیگیری شود.

وی گفت:نبود درخت در جنگل باعث می‌شود سیل که اتفاق می‌افتد و تمام مراتع و جنگل‌ها از بین بروند.

پورمحمدی افزود: خواستار برخورد جدی با این گونه افراد هستیم و از دادستان محترم، بخشداران، فرمانداران، نیروی انتظامی خواسته ایم تا به جدی با این مسئله برخورد شود.

وی گفت: حتی افرادی که درختان را هرس و یا برش می دهند  و یا  درختانی که بریده می شوند برای کار در صنعت چوب نیز کنترل می شوند و باید مجوز این کار را داشته باشند .

استاندار گفت: اتوبوسی توسط سازمان جهاد کشاورزی تهیه شده برای افرادی که علاقه‌مند هستند بدانند در جنگل‌های ارسباران چه اتفاقی افتاده و ما حاضریم خبرنگاران را به این مکان‌ها ببریم تا از نزدیک شاهد این مسئله که چه اتفاقی برای محیط زیستمان افتاده باشند.

وی ادامه داد: اگر درختی بریده شده باشد و مسئولان مربوطه کوتاهی کنند و به این مسئله رسیدگی نکنند و در کار خود قصور و کوتاهی کرده باشند نیز برخورد جدی می‌شود.

پورمحمدی گفت:یک عده افراد هم هستند که می‌خواهند حاشیه ایجاد کنند و نمی‌دانند که این درختان که از مسیر آذربایجان غربی، ماکو که از مسیر استان ما می‌گذرند درختان قلمه هستند یا درختان ارسباران و برای افراد سود جو که در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند نیز برخورد قانونی شده و جلوی این گونه افراد گرفته می شود.

 

انتهای پیام/ش

صحبت های استاندار درباره قطع درختان ارسباران

 

برچسب ها: قاچاق ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.