وی با اشاره به اینکه حجم خسارات و جبران آن دشوار اما توان و اراده جدی برای تحقق اهداف در آموزش و پرورش وجود دارد، ادامه داد: برای ساماندهی مناطق سیلزده، استانهای معین به وسیله وزیر آموزش پرورش تعیین شدند، همچنین سه معاون به عنوان نماینده ویژه وزیر در استانها برای رسیدگی به امور فعالیت خواهند شد، علاوه بر آن در ستاد کارگاه تخصصی برای کمک به استانهای معین وجود دارد، همچنین کمکهایی جمع آوری و ارسال میشود.
مشاور وزیر آموزشوپرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی تعیین حجم اعتباری خسارات تاکنون اظهار کرد: اکنون میزان خسارات دقیق نیست و به مرور این اطلاعات کامل خواهد شد، اما تاکنون حداقل خسارتها ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان تخمین زده میشود.
مددی با اشاره به اینکه هفتههای آتی گزارشهای دقیق تری از عملکرد در مدارس سیلزده ارائه میشود، گفت: دولت برای حل و فصل مشکلات ناشی از سیل وارد عمل شده است و اعتبارات تعیین شده در آموزش و پرورش برای تجهیزات و امکانات، تخریب و نوسازی در نظر گرفته شده است.
وی درباره توانایی آموزش و پرورش در پرداخت این میزان از خسارات اظهار کرد: سازمان نوسازی با کمک دولت و خیرین مدرسهساز کار را پیش میبرد و بخشی از اعتبار به طور پروژه های مشترک یا تعهد کامل خیر محقق خواهد شد.
مشاور وزیر آموزشوپرورش همچنین به دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده اشاره و بیان کرد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم فرصت سومی در امتحانات ایجاد کردیم بر این اساس علاوه بر زمانهای موجود برای امتحانات پایان سال، یک نوبت اختصاصی در تیر یا مردادماه هم امتحان برگزار میشود، همچنین امتحانات داخلی به جای پایان خرداد تا آخر تیرماه ادامه مییابد؛ علاوه بر این نیروهای امدادی سیل زده برنامههای فرهنگی و هنری را برای دانش آموزان در نظر گرفته است.
انتهای پیام/