سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست رؤسای پارلمان‌های شش کشور منطقه با حضور ایران

روزنامه ایندیپندنت انگلیس به نقل از منابع عراقی گزارش داد بغداد بزودی میزبان نشست رؤسای پارلمان‌های شش کشور منطقه، از جمله ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بخش عربی پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی از برگزاری نشست قریب الوقوع رؤسای پارلمان‌های شش کشور منطقه، از جمله ایران و عربستان در بغداد خبر داد.

این پایگاه در بخشی از گزارش خود نوشت: یک مقام عراقی در گفتگو با «ایندیپندنت عربی» گفت عراق امیدوار است تلاش هایش در جهت کاهش تنش میان تهران و واشنگتن با موفقیت روبرو شود. به همین جهت، محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق در سخنانی گفته است بغداد بزودی میزبان رؤسای پارلمان‌های شش کشور منطقه، از جمله عربستان و ایران خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) قرار است در بغداد، پایتخت عراق نشستی در سطح پارلمان‌های شش کشور همسایه (۶+۱) و با شعار «عراق .. ثبات و توسعه» برگزار شود. طبق اعلام نمایندگان پارلمان عراق، قرار است نمایندگان عربستان، ایران، سوریه، ترکیه، اردن و کویت با دعوت محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق در این نشست شرکت کنند.

به نوشته ایندیپندنت، رئیس پارلمان عراق تلاش خواهد کرد دیدگاه عراق را در خصوص امکان همکاری میان کشور‌های منطقه و در جهت خاموش کردن آتش درگیری‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.