سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجهز شدن زمین های زراعی بابلسر به سیستم آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: ۵۲۲ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و رونق تولید، عملیات اجرای پروژه آبیاری کم فشار در ۵۲۲ هکتار از اراضی زراعی روستای تازه آباد شهرستان بابلسر آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، افزود: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ۳۵ میلیارد ریال است که ۸۵ درصد آن کمک بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی و ۱۵ درصد دیگر سهم مشارکت بهره برداران است.

رحمانی با اشاره به اینکه تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کمی و کیفی تولید می‌شود، گفت: جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و بیماری‌ها و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری قطره‌ای است.

وی با بیان اینکه انجام تجهیز و نوسازی اراضی زراعی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است از شروع اجرای طرح تجهیز و نوسازی در ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستای باقرتنگه این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار پیش بینی شده ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد بستر مناسب جهت کشت و کار مکانیزه و کاهش سختی کار کشاورزان در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد، گفت: برای اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده که کشاورزان می‌توانند با ارائه پروانه بهره برداری آب و مدارک زمین با مراجعه به مراکز یا مدیریت جهاد کشاورزی از مزایای آن برخوردار شوند.
 
انتهای پیام/س
 

مجهز شدن  زمین های زراعی بابلسربه سیستم آبیاری نوین برای کاهش هزینه و رونق تولید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.