به گفته وی، شرکتهای عرضه کننده خودرو به طور معمول در روزهای آخر سال به دلیل تغییر در سیستمهای فروش یا مدل خودروها و ... هیچ خودرویی را فاکتور نمیکنند و به این ترتیب خلایی در بازار ایجاد میشود، اما عدهای با سوء استفاده از این شرایط به افزایش سلیقهای نرخها اقدام کردند.
وی ادامه داد: هفته گذشته یکی از شرکتهای داخلی قیمت یکی از محصولات شاسی بلند مونتاژی خود را به طور سلیقهای تا ۲۶ میلیون تومان افزایش داد، در حالی که اتفاق خاصی در هفتههای آغازین امسال نیفتاده بود.
بیشتر بخوانید : قیمت خودرو در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا میکند؟
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفت: این افزایش قیمت بار روانی داشت و بهای محصولاتی نظیر سراتو، پژو ۲۰۰۸ و چانگان تا ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت.
این مقام صنفی همچنین پژو ۲۰۶ را مثال زد که قیمت آن در روزهای گذشته در مقایسه با واپسین روزهای پارسال، تا ۱۴ میلیون تومان رشد کرد و به عبارت دیگر به قیمتهای نیمه دوم بهمن ماه در بازار بازگشت.
وی ادامه داد: با این حال این قیمتهای غیرمنطقی با اقبال مواجه نشد و خریداران استقبالی نکردند.
وی خواستار آن شد تا نهادهای نظارتی اجازه ندهند برخی شرکتها در شرایط کنونی به افزایش دلخواه قیمتها اقدام کنند، زیرا امسال افزایش شمارگان تولید و تعادل بخشی بازار دنبال میشود و بهم ریختن آن درست نیست.
** در انتظار برای تعادل بازار
موتمنی اضافه کرد: از دیروز که ۲ خودروساز بزرگ دوباره برنامههای فروش فوری و پیش فروش خود را پی گرفته اند، انتظار میرود بازار شرایط متعادل تری را تجربه کند، اما دستکم ۲ تا سه هفته به طول میانجامد.
«انتظار میرود خودروهای ثبت نامی سریعتر تحویل شود تا حرص و ولع بازار فروکش کند.»
وی تاکید کرد بازار با افزایش تولید و رشد عرضه به تعادل نزدیک میشود و قیمتهای متعادل تری را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: باید رویهای که اسفندماه پارسال بدرستی در پیش گرفته شد، ادامه یابد و نقدینگیهای سرگردان به سمت تولید هدایت شود تا دلالان از بازار خارج شوند.
این مقام صنفی به مشتریان و خریداران واقعی خودرو توصیه کرد دست نگه داشته و این روزها برای خرید اقدام نکنند، زیرا با قیمتهای کاذب فعلی فقط جیب برخی سوء استفاده کنندگان پُر میشود.
ایران خودرو و سایپا در ۲ روز گذشته با هدف تامین نیاز بازار و عرضه خودرو به مشتریان واقعی پیش فروش و فروش فوری برخی محصولات را آغاز کردند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
با کی رقابت می کنند? خودشوووون?
خودشون تولید می کنند، یه عده که دارای ارتباط هستند همه رو میخرند، بعد با هر قیمتی که میخوان میفروشن. بعد یه قیمتی که اسمش حاشيه بازار هست تعیین ميشه!!!!!
من هفت ماه پیش ماشینمو فروختم برای خرید خونه. الان150 میلیون پول نقد دارم. اما خداشاهده دارم پیاده، با اسنپ، با اتوبوس جابجا میشم، اما 100 میلیون نمیدم پای مثلا پژو پارس . تورو خدا نخرید. خودمون باعث میشیم.
به خدا حق الناسه ولی کیه که اهمیت بده؟
با این تفکر و کارها باید چکار کرد؟!!!
فرهنگ و نوع دوستی و... کجا باید مصداق پیدا کنه؟!
موارد مشابه این هم کم نیست.
نمیتونیم
پشت پرده قیمت خودرو یک مرد میخواد با دل شیر و دلسوز مردم که به فکر منافع خود نباشه .
با سپاس
بعد تحویل فوری تنظیم بازار گذاشتن !! چطوری گران میشه لابد من خانم فرهنگی بازنشسه دلالم ؟
آقا ماشین نداری روی چشم من صبر میکنم . ماشین داری نمیدی چه کسی باید بررسی کنه !
ردیف قرارداد : 11106291
ولی در کنارش واردات آزاد کنن هر چی میخوان گرون کنن
این خودرو سازهایی که ادعای خودروهای با کیفیت دارن کمی بیان و رقابت بکنن حالا که حرف از بازار آزاد میزنن
وقتی 20 میلیون بود میگفتند پراید چیه؟ !
مردم قاطی کردند وقتی رکوده بجای اینکه بخرند نمی خرند و حالا که خودروسازها زدن تو کار بالا بردن قیمت , هجوم اوردند برای خرید !
آقا یه مدت نخرید قیمت میاد پایین !
ولی کیه که گوش بده ! خودرو ساز ها هم خودرو ها را قطره چکانی میدن به ملت تا قیمتا همین جور بالا بمونه !