سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل؛

حمایت ویژه از احداث دهکده سلامت در اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به صورت ویژه از احداث دهکده‌های سلامت در اردبیل حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: به صورت ویژه از احداث دهکده های سلامت در اردبیل حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: به این موضوع به صورت ویژه خواهیم پرداخت تا در سه حوزه آبدرمانی، مجموعه های ریلکس و بحث آرامش اعصاب و روان امکانات و بسترهای ویژه برای مخاطبین در این سه حوزه در سطح استان مهیا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دیدار با محمد رضا کرباسی معاون امور بین الملل و دبیر کل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اتباع خارجی که از مرز آذربایجان وارد خاک ایران می شوند با موضوع  گردشگری سلامت می باشد، ادامه داد: با تاکید استاندار محترم اردبیل برای ساماندهی برنامه های سلامت محور از ظرفیت آبدرمانی های دو شهر سرعین و مشگین شهر که در مجموع ۱۱۰ چشمه گرم و سرد هستند، بهره خواهیم برد.

فلاحی گفت: ایجاد هتل اسکول و آموزش پزشکان استان اردبیل برای این موضوع و تفاهم نامه با دانشگاه استانبول ترکیه گام های مهمی بود که در این راستا در سال گذشته برداشته شد و تا زمان اجلاس کشورهای عضو اکو هم تمامی پنل های گردشگری سلامت آماده خواد شد. 

وی با اشاره به راه اندازی نهضت هتل های پنج ستاره در استان اردبیل بیان داشت:  مجوز احداث ۵ هتل پنج ستاره در استان اردبیل داده شد که احداث آنها می تواند بستر مناسبی برای جذب گردشگران خارجی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: ایجاد پل های معلق نیز از جمله برنامه‌ های ما در ایجاد جاذبه برای گردشگران است که پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در حال فعالیت است، پل معلق تمام شیشه ای هیر هم در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد و پل معلق ازناو شهرستان خلخال هم در مراحل اجرایی می باشد.

فلاحی افزود: در بحث بوم گردی هم احداث بومگردی‌ هایی با متریال های مختلف در مشگین شهر با متریال سنگی در گرمی کاه گلی در خلخال چوبی و شهرستانهای دیگر هم به همین منوال در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

جذب گردشگران خارجی در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.