سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور سفیر چین انجام شد؛

رونمایی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشم

از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشم به زبان‌های وآثار مختلف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ارتباطات مردمی ابتکارکمربند راه عصر امروزه در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امورخاجه برگزار شد، در این نشست سفیر چین و رییس کتابخانه ملی سخنرانی کردند و همچنین محمد حسن شیخ الاسلامی رییس دانشکده روابط بین الملل هم در مراسم حضور داشت.

تجمیع افکار وایده‌ها در زمینه مشارکت فرهنگی وپژوهشی تولید ادبیات وتالیفات مرتبط با جاده ابریشم از اهداف برگزاری نشست ارتباطات مردمی ابتکار کمربند -راه به شمار می رود.

این مراسم با مشارکت موسسه (چونگ یانک) چین و مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزارشد.

براساس این گزارش هیتی که توسط موسسه چونگ یانک برای نمایشگاه بین المللی کتاب به تهران سفر کرده است در این نشست ٧٠٠جلد کتاب را با موضوع جاده ابریشم به نمایش در گذاشته است. که این آثار نیز در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب به نمایش در می‌آید.

همچنین در مراسم امروز در کنار رونمایی ونمایش از کتاب‌های موسسه چونگ یانک، از کتاب راهبردجاده ابریشم نوشته پریسا شاه محمدی نیز رونمایی شد.

بروجردی ریس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این نشست از آمادگی برای تعامل با کشور‌های منطقه دربخش اسناد وحفظ ونکهداری ان‌ها با هدف انتقال اطلاعات کشور‌ها خبرداد و گفت در حال حاضر در برخی کشور‌ها ایران پنجره فرهنگی (کتاب نویسندگان ایرانی) دارد و آن‌ها در کتابخانه ملی ایران نیز این پنجره را ایجاد کرده اند.

وی افزود: ایجاد پنجره در کشور‌ها میتواند بعنوان پایگاهی برای معرفی انتقال ادبیات و فرهنک‌ها باشد.

بروجردی با اشاره به توسعه وگسترش فضای مجازی نیز گفت:ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال در کشور‌های منطقه می تواند راهی برای انتقال فرهنک‌ها میان کشور‌ها باشد.

 پانگ سن سفیر  چین در ایران گفت:بسیار خوشحالم که این نشست در سطح قابل توجهی از کارشناسان مرتبط با موضوع در حال برگزاری است و این امر نشان می دهدکه برای (نشست ارتباطات مردمی -کمربند راه) ارزش بسیار فراوان قائل هستید؛ و امیدوارم نتیجه ان دستاورد‌های فرهنگی خوبی را به ارمغان بیاورد.

 دو‌نشست کارشناسی با موضوع تمدن و توسعه ملی، آینده مشترک بشری و نقش همکاری‌های انتشاراتی وکاربرد کتاب در تعاملات مردمی ابتکار کمربند_ راه برگزارشد و کارشناسان این حوزه به بحث وتبادل نظر پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان موسسه چونگ یانگ چین و مرکز مطالعات سیاسی وبین المللی امضا شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.