سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمل جراحی بر روی یک هوبَره آسیایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از انجام عمل جراحی بر روی یک قطعه هوبَره آسیایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک قطعه پرنده از گونه نادر هوبَره آسیایی که از ناحیه بال‌ها زخمی و دچار شکستگی شده بود، به تهران منتقل و توسط تیم تخصصی جراحان حیات وحش، تحت عمل جراحی سه ساعته قرار گرفت. 

وی افزود: این پرنده که توسط محیط بانان در لردگان پیدا و به شدت ضعیف شده بود، ابتدا برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی لازم از جمله  آنتی بیوتیک تراپی و تغذیه دستی، به تیم دامپزشکی بخش بازتوانی و مراقبت‌های پزشکی حیات وحش دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد تحویل داده شد.

احمدی اضافه کرد: این پرنده هم اکنون برای جلوگیری از عفونت استخوانی و زخم‌ها در همین دانشکده، تحت آنتی بیوتیک درمانی است و پس از بهبود کامل، در دامان طبیعت رها می‌شود.

هوبَره آسیایی با نام علمی Chlamydotis macqueenii پرنده بزرگی از تیره درناسانان است. طول بدن این پرنده از نوک منقار تا انتهای دم، حداکثر به ۶۵ سانتی‌متر و فاصله دو سر بال آن تا ۱۴۰ سانتیمتر می‌رسد.

هوبَره آسیایی پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است که در مناطق شبه‌جزیره سینا تا قزاقستان و مغولستان زندگی می‌کنند و در فصل زمستان به نقاط گرم شبه‌جزیره عربستان و جنوب ایران و جنوب عراق و بلوچستان و جنوب غرب هند مهاجرت می‌کند.

انتهای پیام/ز

درمان هوبَره آسیایی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.