سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تشریح مصوبات امروز شورای شهر تهران از زبان اعطا

سخنگوی شورای شهر تهران درباره مصوبات امروز این شورا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورا و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز سه موضوع در دستور کار قرار گرفت که مورد اول رسیدگی به پرونده‌های تشخیص باغ بود.


بیشتر بخوانید؛ صدور پروانه ساخت و ساز در ۶۲ باغ واقعیت ندارد


سخنگوی شورای شهر تهران افزود: هر فردی باید برای دریافت مجوز ساخت و ساز از یک سری فیلتر‌ها گذر کند که یکی از آن‌ها باغ بودن و یا نبودن زمین مورد نظر است.

اعطا ادامه داد: دومین بحثی که در دستور شورای شهر قرار گرفت ارائه پرونده نامگذاری برخی معابر از سوی کمیسیون مربوطه بود.

وی گفت: اصل کلی برای نامگذاری معابر شهری حفظ هویت محل است که در این باره بنا به تشخیص شورای شهر شهر تهران برخی نامگذاری‌ها به نام شهدا، اساتید، فرهنگ و هنر و ... انجام می‌شود.

اعطا ادامه داد: سومین مصوبه امروز شورا لایحه تامین منابع پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب شهر تهران بود.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: با توجه به عدم گزارش دقیق آب و فاضلاب نسبت به اقدامات صورت گرفته در مدت یک سال و نیم گذشته تصمیم شورا بر این شد که این لایحه فعلا مسکوت بماند تا همکاران ما در آب و فاضلاب گزارش دقیقی از عملکرد خود ارائه دهند.

سخنگوی شورای شهر گفتک در جلسه امروز همچنین ۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۴ یا ۵ پرونده باغ بودند و مابقی در زمره باغات شناخته نشدند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد:در تشخیص یک باغ آیین نامه مصوب مدنظر قرار می‌گیرد که در آن ۵ فاکتور لحاظ شده است.

وی گفت: در بعضی از موارد شاهد هستیم که ملک فاقد درخت است، اما از لحاظ کار کارشناسی آن زمین در زمره باغات است که در این خصوص و برای رفع ابهام همکاران در کمیسیون معماری و شهرسازی خواسته شده طرحی در رابطه با چگونگی برخورد شورا با این زمین ها طراحی کنند.

اعطا گفت: شورا با استفاده از این طرح می تواند تصمیمات درستی  در مورد رای دهی به پلاک‌های ثبتی و باغ بودن یا نبودن آن بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.