سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ونزوئلا: ترودو، ترامپ را در ماجراجویی جنایتکارانه علیه ونزوئلا همراهی می‌کند

وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به اقدام اخیر اتاوا علیه کاراکاس، نخست‌وزیر کانادا را به همراهی با همتای آمریکایی‌اش در «ماجراجویی جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه علیه ونزوئلا» متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ونزوئلا روز دوشنبه کانادا را به همراهی با ماجراجویی‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، متهم کرد. این اتهام پس از آن مطرح شد که کانادا خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا، را به عنوان «رئیس جمهور موقت» به رسمیت شناخت و از تحریم‌های جدید علیه مقامات عالی‌رتبه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، خبر داد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ترامپ را در ماجراجویی جنگ‌طلبانه  و جنایتکارانه علیه ونزوئلا همراهی می‌کند و ماهیت کانادا به عنوان بازیگری قابل اعتماد در مذاکره را از بین می‌برد.

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد اتحاد با جنایت‌کاران جنگی که به وضوح تمایل خود را برای نابودی اقتصاد ونزوئلا به منظور آزار دادن مردم و غارت ثروت این کشور اعلام کرده‌اند، رویکرد ریاکارانه دولت اتاوا را در مورد نگرانی‌های کانادا در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد.

دولت نیکلاس مادورو تحریم‌های جدید اتاوا را کاملا رد و کانادا را به برداشتن نقاب از چهره خود متهم می‌کند.

شایان ذکر است، کانادا مانند آمریکا و پنجاه کشور دیگر خوان گوایدو را به عنوان «رئیس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته است. از دیدگاه نیکلاس مادورو، خوان گوایدو تحت حمایت و پشتیبانی آمریکا است و واشنگتن به دنبال کودتا در ونزوئلا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.