سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخالفت نمایندگان؛

سهمی از فهرست‌های انتخابات پارلمانی به زنان اختصاص نیافت

با مخالفت نمایندگان مجلس، سهمی از فهرست‌های انتخابات پارلمانی به زنان اختصاص نیافت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه مافی نماینده مردم تهران در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات پارلمان پیشنهادی را مبنی بر اختصاص حداقل یک ششم فهرست‌های انتخاباتی به زنان در حوزه‌های انتخابیه بالای ۶ کرسی نمایندگی بیان کرد، اما نمایندگان با ۷۹ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

در ادامه جلسه علنی فاطمه حسینی نماینده مردم تهران بیان کرد: براساس آن در حوزه‌های دارای سه کرسی نمایندگی، یک نفر از فهرست انتخاباتی باید به زنان اختصاص یابد. در کرسی‌های دارای ۴ و ۵ کرسی نمایندگی ۲ نفر از فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد و در حوزه‌های دارای ۶ کرسی نمایندگی و بالاتر یک سوم فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همچنین حوزه‌های انتخابیه دارای یک یا دو کرسی نمایندگی تحت تأثیر این پیشنهاد قرار نمی‌گرفتند و به گفته‌ فاطمه حسینی بیش از ۱۷۰ حوزه انتخابیه مشمول این پیشنهاد نیستند.

پیشنهاد این نماینده هم با ۷۶ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر تصویب نشد.

اعلام مخالفت مجلس در قبال پیشنهاد اختصاص بخشی از فهرست‌های انتخاباتی به زنان در حالی بود که نمایندگان دولت و کمیسیون شورا‌ها با این پیشنهاد اعلام موافقت کردند و تعداد زیادی از نمایندگان در صحن مجلس نیز با نشان دادن عدد ۴ موافقت خود را اعلام کردند اما نتیجه‌ رأی گیری مخالفت مجلس بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.