سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پوستر پنجمین جشنواره غذا‌های اکو رونمایی شد

شامگاه دوشنبه ۲۶ فروردین ماه از پوستر پنجمین جشنواره غذا‌های اکو رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رحمتی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که جمعیت ساکن در منطقه اکو و جاده ابریشم بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون نفر است گفت: با برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو می‌توانیم در گردش مالی این تعداد جمعیت سهم ارزنده‌ای را داشته باشیم.

وی افزود: پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو از ۲۹ فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد که ۱۴ کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

رحمتی گفت: در این دوره از جشنواره میزبان سفرا و دیپلمات از کشورهایی، چون اتریش، سریلانکا، عمان، یونان، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، اندونزی، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، روسیه، کرواسی خواهیم بود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان این که در طبخ غذا‌های این دوره از جشنواره ازظرفیت دانشگاه‌ها، سفارتخانه‌ها و آشپز‌های حرفه‌ای سفارتخانه‌ها نیز استفاده خواهد شد، گفت: در پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم ۱۸ گروه آشپزی خارجی به طبخ و ارائه غذا خواهند پرداخت که این ظرفیت می‌تواند طعم‌های زیادی را برای ذائقه‌های مختلف فراهم کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که ۳۰ غرفه صنایع دستی نیز در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت افزود: استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، همدان، سمنان، یزد، کردستان، خراسان رضوی و شمالی، البرز، تهران، خوزستان، اصفهان، مرکزی، قزوین، بوشهر، فارس و زنجان میزبان‌های این غرفه‌ها خواهند بود.

وی یکی از دستاورد‌های ارزشمند این جشنواره را، طرح زنجان ۲۰۲۰ به عنوان پایلوت گردشگری کشور‌های اکو اعلام کرد.

گفتنی است که مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو در ساعت ۱۷ روز ۲۹ فروردین‌ماه و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز اول اردیبهشت‌ماه، مصادف با نیمه شعبان و همراه با برگزاری جشن‌های مربوط به این عید بزرگ برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم از پوستر پنجمین جشنواره غذا‌های اکو رونمایی شد.

انتهای پیام /ک


زنجان میزبان پنجمین جشنواره غذا‌های اکو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.