سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانوار روستای لشکران مهرستان به جای امن منتقل شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روستای لشکران مهرستان در جنوب شرق این استان براثر طغیان رودخانه‌های فصلی و خطرآبگرفتگی تخلیه و روستاییان در مکانی امن اسکان موقت داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از ۲ روز اخیر شاهد جاری شدن روان آب در برخی شهر‌ها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه‌های فصلی سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تاکنون ۱۲ مسیر ارتباطی در جنوب این استان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر مدارس سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید تطعیل اعلام شده است، بیان کرد: همچنین در پی بارش‌های شبانه روز گذشته و طغیان رودخانه‌های محلی تمامی محور‌های مواصلاتی به شهرستان دلگان بسته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تاکنون سیلاب در این استان تلفات جانی به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.

شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود ۱۴۰ نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش‌ها به ۸۳ میلی متر رسید.

انتهای پیام/گ

سیلاب در سیستان وبلوچستان/انتقال خانوارها بجای امن

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.