سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمهیدات لازم منابع طبیعی برای کوچ بهاره عشایر در فارس

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: تمهیدات لازم برای افزایش ایمنی و تردد عشایر در محور‌های ارتباطی استان فارس انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر به مناطق سردسیر بیان کرد: در مسیر‌های کوچ  عشایر و حمل دام اطلاع رسانی با دستگاه ها، ادارات و فرمانداری‌ها برای همکاری‌های لازم  انجام شده است.

وی تصریح کرد: کوچ بهاره عشایر فارس از مناطق گرمسیر جنوب و غرب استان و استان‌های بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان آغاز و عشایر در عبور از مراتع میانبند (شیراز و کوار) اواخر اردیبهشت ماه امسال در مناطق سردسیری شمال استان ، اصفهان وکهگیلویه و بویر احمد در سیاه چادر‌های عشایری مستقر می‌شوند.

بوستانی با بیان اینکه تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان مطابق با تاریخ مندرج در پروانه چرای دام بوده افزود: زمان حرکت کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو با تریلی، کامیون و کامیونت از ۲۳ اردیبهشت ماه به بعد است.

‎ مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه کوچ زود هنگام به مراتع ییلاقی و دام مازاد بر پروانه چرا در این مراتع تخلف محسوب می‌شود اضافه کرد: دامداران ملزم به رعایت زمان ورود دام به مراتع ییلاقی مطابق با پروانه‎های مرتعداری هستند.

وی همراه داشتن اصل پروانه مرتعداری در هنگام ورود دام به عرصه‎های مرتعی برای کنترل و شمارش دام را الزامی دانست و اظهار کرد: چرای دام در مراتع بدون پروانه چرا و یا دام مازاد بر ظرفیت تعیین شده جرم محسوب می‌شود.

بوستانی تاکید کرد: تعداد واحد دامی موجود در عرصه‌های طبیعی استان ۴۱۲ هزار و ۴۵۵ واحد بوده، که تا کنون ظرفیت مجاز مراتع استان تنها ۱۳۵ هزار و ۴۲۸ واحد دامی است.

‎ مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: استان فارس دارای ۳۰ هزار خانوار عشایر سیار و ۲۲ هزار و ۵۹۴ بهره بردار است.

انتهای پیام/ت

تمهیدات منابع طبیعی فارس برای افزایش ایمنی و کوچ بهاره عشایر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.