سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم در کرمانشاه

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم در کرمانشاه خبر داد و گفت : این نمایشگاه فردا سه شنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ فردا بر پا خواهد بود، محل برگزاری این نمایشگاه را فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان سی متری دوم اعلام کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه «فناوری‌های یاری رسان و مشارکت فعال» را شعار روز جهانی آگاه سازی اوتیسم امسال عنوان کرد و بیان داشت: از ۲ الی ۱۰ آوریل مصادف با ۱۳ الی ۲۱ فروردین ماه به نام هفته اوتیسم نامگذاری شده است، و نمایشگاه مذکور نیز به همین مناسبت برپا خواهد شد.

وی اشاره‌ای نیز به این بیماری داشت و گفت: بیماری اوتیسم موجب مشکلاتی در گفتار، انجام مهارت‌های اجتماعی و بروز حرکات تکراری و رفتار‌های بی هدف در فرد بیمار می‌شود.

اختیاری با بیان اینکه از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به این بیماری است، تصریح کرد: مرکز «حس پنهان» تنها مرکز اوتیسمدر کرمانشاه است.

وی گفت: در این مرکز کار‌های مختلفی جهت آموزش این افراد انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به گفتار درمانی، کار درمانی و موسیقی درمانی اشاره کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در این مرکز یک اتاق تاریک وجود دارد که در آن جهت یابی را به این عزیزان یاد دهند.

وی تاکید کرد: تمام کار‌های مددجویان اوتیسم در کرمانشاه با این مرکز است و تمام کسانی که در این مرکز فعالیت دارند، دارای مدارک دانشگاهی و معتبر هستند.

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نمایشگاه مذکور نیز به همت این مرکز برای نمایش هنر مددجویاناوتیسم برپا شده است.

وی از انجام غربالگری اوتیسم نیز در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: سن ۱۸ ماهگی بهترین زمان برای تشخیص بیماری اوتیسم است و در مرکز سه پنهان علاوه بر غربالگری اوتیسم مبتلایان به این بیماری نیز نگهداری می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم فردا سه شنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.