سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی عمارت هفت تنان با برداشته شدن دیوار الحاقی

معاون میراث فرهنگی فارس گفت: با تخریب دیوار الحاقی عمارت هفت تنان و اتصال بنای الحاقی به کاروانسرا بخشی از اشیای موزه سنگ به این مکان انتقال می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا نصیری معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: با اجرای این طرح، بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای بیشتر مجموعه تاریخی هفت تنان  دیدن کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح، ساماندهی سنگ‌ها و فضای سبز مجموعه، حذف دیوار الحاقی، تغییر در ورود‌ی موزه و متصل شدن سه بنای این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

نصیری ادامه داد: مرتب سازی سنگ‌های موزه نیز به زود‌ی اجرا می‌شود و شیوه حفاظت از این آثار نیز تغییر می‌کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: در سال‌های اخیر، ساماندهی و احیای این مجموعه تاریخی در ۳ فاز تعریف شد، که در فاز اول، مرمت بنای اصلی و استحکام بخشی ساختمان و رسیدگی به تزئینات وابسته، در فاز دوم، ساماندهی ، مرمت و تغییر کاربری کاروانسرا و در فاز بعد‌ی نیز انتقال آثار به کاروانسرا با برداشتن بخش الحاقی ضلع جنوبی عمارت اصلی انجام شد.

وی اظهار کرد: عمارت تاریخی هفت‌تنان از بنا‌های تاریخی دوره زندیه بوده و به موزه سنگ فارس تبدیل شده، که در دامنه کوه چهل مقام و در محله‌ای به نام هفت تن قرار دارد.

گفتنی است، علت نامگذاری عمارت هفت تنان به دلیل وجود قبر هفت عارف گمنام است که در حیاط این عمارت دفن شده اند.

تکیه هفت تنان در د‌ی ماه سال ۱۳۱۰ به شماره ۷۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ت

جامه نو بر تن عمارت تاریخی هفت تنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.