سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای یک میلیون و ۱۴۴ هزار متر مکعب عملیات‌های آبخیز داری و آبخوان داری در استان ایلام

معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای یک میلیون و ۱۴۴ هزار متر مکعب عملیات‌های آبخیز داری و آبخوان داری از زمان شروع شدن طرح در استان خبر داد.

معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; گفت  از سال ۱۳۸۰ که اولین پروژه‌های آبخیزداری علمی در استان ایلام صورت گرفت تا کنون حدود یک میلیون و ۱۴۴ هزار متر مکعب عملیات‌های آبخیزداری و آبخوان داری به شیوه‌های مختلف در استان ایلام انجام شده است.

وی ادامه داد: این مقدار طرح‌های آبخیزداری بیش از ۳۳۵ هزار هکتار عرصه طبیعی، شهری، کشاورزی را در برابر سیلاب و باران‌های تند حفاظت می‌کند.

پیری افزود: استان ایلام دارای ۲ حوزه آبخیز کلان سد کرخه و رود‌های مرزی است که ۲۴ حوزه آبخیز خرد در دل این دو حوزه آبخیز اصلی جای گرفته اند که عمده این حوزه‌های آبخیز در مناطق شهری و مراکز جمعیتی بالا قرار گرفته اند

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی طرح‌های آبخیزداری افزایش ضریب ایمنی مناطق جمعیتی و تأسیسات عمرانی و زیرساخت‌ها است، گفت: کم خطر سازی بارش‌های تند سیلابی نیز از کارکرد‌های مهم این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/با

 اجرای  عملیات‌های آبخیز داری و آبخوان داری در استان ایلام

برچسب ها: محیط زیست ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.