سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی در کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی، برگزاری ۱۶۵ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و برگزاری ۴۴۰۰ برنامه فرهنگی در سال ۱۳۹۷ خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی، برگزاری ۱۶۵ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و برگزاری ۴۴۰۰ برنامه فرهنگی در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حمایت استاندار، فرمانداران و بخشداران محترم استان به عنوان روسای انجمن کتابخانه‌های عمومی، همکاری و مساعدت ایشان را یکی از مهمترین عوامل برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن اشاره به نقش بسزای جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان این جلسات را مسیری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: در این جلسات بود که ما توانستیم با پیگیری‌ها و حمایت‌های مسئولان استان پروژه مهم و ویژه کتابخانه مرکزی از حالت ایستا در آورده و روند ساخت آن در سال ۹۷ جانی دوباره گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۶۵ جلسه انجمن برگزار شد که نسبت به سال ۱۳۹۶ رشد۵۵ درصدی را داشته است. همچنین ۱۹ انجمن کتابخانه عمومی شهر‌ها و شهرستان‌ها براساس قانون تاسیس کتابخانه هی عمومی ۱۰۰ درصد جلسات خود را برگزار نموده که در این میان انجمن شهرستان‌های اسلام اباد غرب و دالاهو با برگزاری ۸ جلسه و ۷ جلسه پیشرو‌ترین انجمن استان در سال ۱۳۹۷ بوده اند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۹۴۰ مصوبه در جلسات انجمن مقرر گردید که به نسبت به سال ۱۳۹۶ برساس آمار ۶۰درصد رشد داشته است؛ و شایان ذکر اسان بیشتر مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

حسنی خونسار در ادامه با اشاره به افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی در سال ۹۷ که از مصوبات سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، عنوان کرد: تعداد کل کتابخانه‌های عمومی استان به احتساب کتابخانه‌های مشارکتی و سیار با در سال ۹۷ به ۱۰۵ باب و زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان به ۴۲۹۳۰ مترمربع رسید.

وی در ادامه گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۷ به ۷۰۸۲۱ نفر رسید که بر این اساس ۳.۶۳ درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان به ازای هر نفر ۲.۱۹ مترمربع فضای کتابخانه برای هر نفر داریم گفت: تعداد کل منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۷ به ۱۱۶۸۰۸۶۰ نسخه کتاب رسید.

حسنی خونسار در ادامه گفت: منابع بومی و ویژه اهل سنت برای کتابخانه‌های منطقه اورامانات استان کرمانشاه در سال ۹۷ ارسال شد.

وی در ادامه به برگزاری بیش از ۴۴۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۷ اشاره داشت و گفت: با تلاش مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۷، ۵۰ جلسه نقد و رونمایی کتاب، بیش از ۹۰۰ نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه ای، ۶۵۰ مسابقه با موضوعات فرهنگی، ۶۷۷ کلاس و دوره قصه گویی و ۲۱۲ نمایشگاه کتاب در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای و همچنین برنامه‌هایی از قبیل جمع خوانی کتاب، حلقه‌های مطالعاتی، نشست‌های بصیرتی و ... ویژه اعضا و عموم مردم برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در پایان گفت: به لطف خداوند سال ۹۷ سال خوبی برای استان کرمانشاه بوده چرا که با حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی و استاندار و معاونین محترم ایشان و فرمانداران و همچنین تلاش و پیگیری‌های همکارانم در اداره کل و مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان شاخص‌های ما در این سال همگی رشد داشته و امیدواریم در سال ۹۸ این رشد ادامه داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری ۱۶۵ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.