سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: اداره کل راه آهن جنوب شرق برای رو به رو شدن با سامانه بارشی که وارد سیستان و بلوچستان شده آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) اظهار داشت: مرکز راه آهن جنوب شرق برای مقابله با خطر احتمالی سیل یک دستگاه لودر با واگن رمپ دار در ایستگاه شورو این مرکز مستقر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه درزین جرثقیل دار جهت لایروبی پل‌ها در ایستگاه کلات این مرکز استقرار یافته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) بیان کرد: درزین پیشرو، در مواقع بارندگی پیش از کلیه قطار‌های محور زاهدان – میرجاوه – میل ۷۲ به منظور سیر ایمن قطار‌ها اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال لایروبی پل‌ها و تونل‌ها در مناطق کوهستانی و ماسه گیر انجام می‌شود افزود: لایروبی پل ها، تونل ها، مناطق کوهستانی و ماسه گیر به طور مناسب انجام شده است.

ارجونی با اشاره به اینکه ایستگاه شورو در محدوده بحرانی حوزه استحفاظی منطقه جنوب شرق قرار دارد گفت: دسته‌های کارگری در ایستگاه شورو و طول مسیر ریلی زاهدان - شوره گز مستقر شدند که در صورت نیاز کار امداد رسانی را سریعا انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه کوهستانی شورو و کلات راهبانان این مرکز استقرار یافته و در مسیر ریلی زاهدان – میرجاوه (میل ۷۲) فعال هستند.

 راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  با تاکید بر شدت فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان، نسبت به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی هشدار داد.

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و مدل‌های عددی؛ فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا به اوج خود می‌رسد.

وی با اشاره به وقوع بارش رگبار سنگین باران در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد‌های غیر ضروری در زمان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و در این مدت در مسیر رود‌ها قرار نگیرند.

انتهای پیام/ع

راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

برچسب ها: هواشناسی ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.