ما وقتی در برگزاری کاری مشارکت داریم، از نظر ذهنی پیوند بهتری با موضوع برقرار میکنیم. لذا سعی کنید که از اکثر دانش آموزان و "نه فقط تعدادی داوطلب همیشگی" بهره بگیرید. برخی ایده ها هم می توانند به شکل حداکثری دانش آموزان را درگیر کنند، مثلا برگزاری نمایشگاهی که مبتنی بر فراخوان قبلی از آثار مختلف مرتبط با موضوع انتظار، صلح، عدالت و غیره باشد.
بگذارید دانش آموز حس کند که این جشن و برگزاری آن برای شما از بقیه برنامههای مدرسه مهمتر است. به عنوان مثال میتوانید از کارت دعوت خلاقانه برای دعوت بچه ها به جشن و یا گذاشتن یک برنامه برای شنیدن ایدههای دانش آموزان، استفاده کنید. همینطور گذاشتن تقویم های روزشمار روی تخته اعلانات مدرسه تا روز نیمه شعبان و یا انجام یک پذیرایی متفاوت برای بچه ها، هم می تواند در ذهن بچهها متفاوت بودن این جشن را تداعی کند.
مثلا اگر در مدرسه ویدیو پروژکتور دارید، میتوانید از عکسهای مختلف انتزاعی(متناسب با سن بچه ها) به شکل مسابقهای برای بهترین توصیف در لحظه بهره بگیرید و یا از دیواری در مدرسه برای رنگ شدن توسط بچهها، نقاشی و یا نوشتن احساسشان به امام زمان علیهالسلام استفاده کنید.
اگر فضای حرکت زیاد ندارید، می توانید از مسابقههایی که نیاز به فضای زیادی ندارند ولی در عین حال سرعت در آنها موثر است، کمک بگیرید. مشاعرهی شعرهای مذهبی، مسابقه لبخوانی مولودیهای مذهبی، پانتومیم و یا دادن زمان برای بداهه گویی و یا ادامه دادن قصههای انتخابی شما، از مجموعه مسابقات عملکردی بدون تحرک اما هیجانانگیز است.
برای تداوم داشتن و ماندگار شدن خاطرهی مثبت در ذهن بچهها فکری کنید. گاهی داشتن یک عکس یادگاری دستهجمعی که در روز جشن گرفته شده و یا دریافت یک هدیهی کوچک مثل گلدان، خاطرهی یک روز خوب را تا مدتها زنده نگاه میدارد.
انتهای پیام/
بر جمله خلایق عالم سرآمدیم
زیرلوایآلعلی(ع )صفکشیدهایم
چشمانتظارمهدی(عج )آلمحمدیم(ص )
برایتعجیلدرظهورسرورمانآقاامامعصر(عج )صلوات...