سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

ضرورت ورود کمیسیون کشاورزی به موضوع پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم

ماینده مردم ورامین گفت: مجلس باید به موضوع قیمت خرید تضمینی گندم ورود کند چرا که آب و نان کالای استراتژیک مردم است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور، گفت: پیش از آغاز سال جدید ۲۰۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کردند که قیمت تضمینی خرید گندم حداقل به ۲ هزار تومان افزایش یابد، اما دولت به این نامه توجه نکرد و قیمت تضمینی خرید گندم را هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفت.

وی افزود: باید کالا‌های اساسی مردم همانند آب و نان که جزء منافع ملی بوده تامین شود، بخشی از کشت زار‌ها و گندم‌زار‌ها در حادثه سیل اخیر آسیب دیده و در حال حاضر سلف خر‌ها به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند که گندم آنها را به قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان پیش خرید می‌کنند.

نقوی حسینی تصریح کرد: ممکن است کشاورزان ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان تفاوت قیمتی را تحمل کنند، اما زمانی که بحث خرید ۳ هزار تومانی مطرح می‌شود موضوع متفاوت است و کشاورزان به دلالان و سلف خر‌ها گندم خود را پیش فروش می‌کنند.

وی تاکید کرد: دولت در شرایط کنونی باید با قیمت ۳ هزار تومان گندم را وارد و یا از دلالان خریداری کند، همچنین مجلس و کمیسیون کشاورزی باید به این موضوع ورود کند چرا که آب و نان کالای استراتژیک مردم است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به نماینده ورامین گفت: موضوع گندم و قیمت خرید تضمینی آن از دغدغه‌های مجلس است که دولت باید در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کند تا کشور دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام
قیمت گندم در دوسال زراعی قبل میشه گفت که 1400 تومان و ثابت بوده که آن هم زیان ده بود حال با این میزان تورم نرخ گندم به 1700 افزایش یافته . ( در این سال زراعی تنها قیمت کود اوره و کود فسفات ثابت بوده و دیگر اقلام ائم از سم - مبارزه با افات - کارگر - اجاره بها زمین - ساعت کار تراکتور و... حداقل رشد دو برابری داشته اندبرای مثال :آیا صاحب کمباین یا تراکتوری که هزینه هاش حداقل سه برابر شده با 20 درصد افزایش قیمت برای کشاورز کار میکنه .آیا کسی که تمام محصولش به 10 تن نمیرسد میتواند جوابگوی معیشت خانواده اش باشد . آیا هیچ محصولی از محصولات کشاورزی و دامداری داخلی تر و ملی تر وجود دارد آیا تولید کننده واقعی همان کشاورزان و دامداران زحمت کش نیستند . نباید کسانی را که صادقانه به تولید خدمت می کنند به فراموشی سپرد . تمام رونق تولید حمایت از طرح هایی که با قیمت دلار بالا پایین میرن و ادعای تولید ملی دارند نیست . اینها قطره ای از دریای مشکلات کشاورزان و دامداران بود . ممنون