سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در زاهدان انجام شده است

معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: تمهیدات لازم برای مقابله احتمالی سیل در این شهر اتخاذ شده و تمام دستگاه‌های شهری با آمادگی کامل پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدامیر براهویی اظهار داشت: با توجه به نخستین اخطاریه جوی مرکز هواشناسی سیستان و بلوچستان که هفته گذشته اعلام شد تمام مراکز متولی شهرداری زاهدان به صورت آماده باش کامل قرار گرفته و تمهیدات لازم برای وقوع احتمالی سیل انجام شده است.

وی ادامه داد: پاکسازی مسیل‌های مهم شهری مانند مسیل ابوذر و شیر آباد به صورت کامل انجام شده و سایر مسیر‌ها نیز پاکسازی و یا در حال پاکسازی هستند.

معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان تصریح کرد: تمامی نیرو‌های خدمات شهری در سطح شهر پای کار بوده و در حال پاکسازی مسیر‌ها و جوی‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: در هر منطقه حدود هزار کیسه خاک آماده تحویل و دپو شده وجود دارد که در صورت نیاز از این کیسه‌ها برای کنترل سیلاب استفاده خواهد شد.

براهویی با اشاره به حجم ورودی سیلاب در اسفند ماه پارسال از قسمت جنوبی شهر زاهدان گفت: ساخت سیل بند در این مسیر بسیار مهم است که در نشست مدیریت بحران استان و شهرستان مطرح و قرار بر آن شد به صورت مصوب در حوزه سیل بند این ناحیه کار شود.

وی بیان کرد: ۱۰ عدد لودر، کمپرسی و بولدوزر در قسمت جنوبی و مصلی المهدی زاهدان در حال ساخت سیل بند هستند.

معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان اظهار داشت: وجود این سیل بند سبب می‌شود که آب‌های ورودی از رودخانه‌های اطراف شهر پشت این سیل بند قرار گرفته و به صورت کنترل شده وارد شهر و از آن خارج شود.

وی تصریح کرد: سیل بندی در حوزه غرب زاهدان وجود دارد که به درستی عمل می‌کند، اما در حوزه جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب شهر سیل بندی وجود ندارد که نیاز است به آن توجه بیشتری شود.

براهویی ادامه داد: با تبدیل شدن مسیل‌ها و جوی‌ها در زاهدان به خیابان شاهد هستیم که با کمترین میزان بارندگی روان آب در حوزه خیابان‌های شهر جاری می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شهر زاهدان انجام شده که با توجه به میزان بودجه شهرداری در حال انجام است لذا برای پیشرفت بیشتر کمک سایر ارگان‌های را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام/گ

انجام تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در زاهدان

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.