سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک:

۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی پروانه بهره برداری گرفتند/ بازگشت ۸۹۶ واحد تولیدی غیرفعال به چرخه تولید

عزیزی گفت: ۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی پروانه بهره برداری دریافت کردند که با فعالیت آنها ۸۷۶ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی عزیزی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی در ۸۱۱ شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در صورت فعالیت همه آن‌ها ۸۷۶ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۸۹۶ واحد تولیدی غیرفعال با اشتغال ۳۰ هزار و ۸۶۲ نفر به چرخه تولید بازگشتند و با برنامه‌های پیش بینی شده، امسال نیز بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال تولید را از سرمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور در سال گذشته به بهره برداری رسید که ۳۹ هزار نفر در آن‌ها مشغول به کار شدند، افزود: از مجموع واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شش هزار و ۴۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.


بیشتر بخوانید: هیچ کمبودی برای تولید پوشاک نداریم/ ۵۰ درصد پارچه تولید داخل است 


عزیزمحمدی ادامه داد: پارسال واحد‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه صادرات داشتند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند، افزود: برای انتقال فناوری‌های نوین به واحد‌های صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده‌ایم.

انتهای پیام/

شش هزار و ۴۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.