سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امداد فرهنگی در مناطق سیل زده/ ارسال اولین محموله فرهنگی به استان لرستان و خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:احیای روحی و روانی کودکان در مناطث سیل زده در آینده‌ای نزدیک ضرورتی دو چندان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه  با اشاره به نیاز‌هایی که هموطنان سیل‌زده و آسیب دیده ما به لحاظ مالی و تأمین نیاز‌های اولیه زندگی دارند، گفت: احیای روحی و روانی آن‌ها در آینده‌ای نزدیک و به خصوص برای کودکان و نوجوانان، ضرورتی دو چندان دارد.

وی ادامه داد:  هموطنانی که به واسطه وقوع سیل دچار خسارت شده‌اند، می‌بایست تا زمان بازگشت به شرایط عادی در کمپ‌های و بدور از خانه و کاشانه به سر ببرند که ممکن است این شرایط برای این عزیزان و به خصوص برای کودکان و نوجوانان سخت و ملال‌آور باشد؛ لذا لازم است تا دستگا ه‌های ذیربط با پیش‌بینی این موضوع، اقدامات لازم را برای ارائه خدمات متناسب با این نیاز‌ها در مناطق سیل‌زده را انجام دهند.


معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، با اشاره به اطلاعیه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به موضوع امداد و خدمت‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در این استان‌ها به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، گفت: فراخوانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوزه کودک و نوجوان اعم از اسباب بازی و کتاب منتشر شده است تا مردم بتوانند کتاب و اسباب بازی‌های قابل استفاده و در حد نو خود را با مراجعه به کتابخانه‌های سراسر کشور تحویل دهند تا پس از جمع‌آوری از هر استان، به استان‌های گلستان لرستان و خوزستان ارسال شود.

معصومه حسنی خونسار ادامه داد: اسباب‌بازی‌های جمع آوری شده توسط کتابداران و کتابخانه‌های سیار میان کودکان و کتاب‌ها میان همه سیل‌زدگان مستقر در کمپ‌ها در سنین مختلف توزیع می‌شود تا از این طریق بتوانیم به کاهش دردها، سختی‌ها و مشکلات آن‌ها کمک کنیم.

وی همچنین از اعزام همکاران داوطلبان در کتابخانه‌های عمومی استان برای ارائه خدمات فرهنگی و امدادی خبر داد و گفت: درخواست‌های بسیاری از سوی همکاران برای حضور در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات فرهنگی و امدادی داشتیم که بدین ترتیب فراخوانی در این زمینه در سایت سامان منتشر شد که خوشبختانه با استقبال خوب همکاران روبه‌رو شد و بخش قابل توجهی از بانوان و آقایان کتابدار برای ارائه خدمات فرهنگی، در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در ادامه توضیح داد: استان کرمانشاه بعنوان پیشرو در این فعالیت خیرخواهانه و بشردوستانه اولین محموله هدایای اسباب بازی و کتاب در قالب طرح «بهار مهربانی» روز جمعه ۲۳ فروردین ماه و ارسال کتابخانه عمومی سیار شهرستان هرسین بهمراه دو تن از همکاران به مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال شد.

خونسار گفت: این هدایا که توسط اداره کل و همکارانم در کتابخانه‌های عمومی استان، و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل اسباب بازی، نوشت ابزار و کتاب بود تهیه و ارسال شد و با اعزام کتابخانه سیار به کمپ‌های محل استقرار این هموطنان برنامه‌های مختلفی، چون قصه‌گویی، مسابقات کتابخوانی و سایر برنامه‌های سرگرمی توسط کتابداران اجرا خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در پایان گفت: همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان این آمادگی را دارند تا هدایای فرهنگی خود را از قبیل کتاب، اسباب بازی (نو یا در حد نو)  از شما مردم شریف کرمانشاه که همواره در کمک رسانی پیش قدم بوده‌اید دریافت نمایند.


انتهای  پیام/ز

 

 

اعزام کتابخانه سیار به کمپ‌های محل استقرار در مناطق سیل زده 

برچسب ها: کتاب ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.