سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داودزی: اعلام جنگ طالبان مخالف تلاش های جاری صلح است/ تعداد شرکت کنندگان لوی جرگه افزایش می یابد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان از آغاز عملیات جدید نظامی طالبان انتقاد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمر داودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان و رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح از آغاز عملیات جدید نظامی طالبان انتقاد کرد.

وی با اشاره به اعلام عملیات بهاری طالبان اظهار داشت: روحیه این اعلامیه طالبان مخالف تلاش هایی است که برای تامین صلح در کشور جریان دارد؛ طالبان باید اعلامیه خود را پس بگیرند.

داودزی افزود: مردم یکصدا صلح می‌خواهند و طالبان اعلام جنگ می کنند؛ طالبان باید اعلام جنگ خود را پس بگیرد زیرا آنها بر میز صلح نشسته و به پیشرفت‌های خوبی هم دست یافته اند.

وی تاکید کرد: دولت تمامی برنامه‌هایش بر اساس صلح است و در برابر این تلاش ها اعلام جنگ جایی ندارد و طالبان باید با روند صلح یکجا شوند.

گفتنی است که روز جمعه گذشته طالبان از آغاز عملیات بهاری خود خبر دادند که با واکنش های بسیاری مواجه شده است.

داودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح همچنین درباره برگزاری لوی جرگه مشورتی نیز اظهار داشت: کارها به شدت جریان دارد و انتخابات برای برگزیده شده اعضا در 34 ولایت برگزار شده و اسناد انتخابات 33 ولایت به مرکز رسیده است و از این میان اسناد 25 ولایت هم بررسی شده است.

به گفته وی، شرکت 30 درصدی خانم ها در لوی جرگه یکی از معیارهای اصلی است. ولایاتی که این معیار را تکمیل نکنند، اسنادشان قابل قبول نیست و مجازات نیز خواهند شد.

داودزی تاکید کرد که مرحله انتخاب شرکت کنندگان لوی جرگه تا تاریخ 29 حمل/ فروردین تکمیل می شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان افزود: تعداد شرکت کنندگان لوی جرگه احتمالا از 2500 نفر به 3000 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.