سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

دیدار هنرمندان قزوینی با استاندار

هنرمندان قزوینی به مناسبت هفته هنر انقلاب با استاندار دیدار کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست با هنرمندان قزوین گفت:  مهمترین خاصیت هنر این است که جامعه را تلطیف و به انسان ها، آرامش می‌دهد.

وی افزود : هنر در واقع بالاترین سطح انسانیت است که هم بر پدیده‌ها اثر می گذارد  و هم از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد.

زاهدی با بیان اینکه زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ است، گفت: در فرهنگ اساطیری ایران نمونه‌های فراوانی با زبان هنرعرضه شده اند و در فرهنگ دینی نیز حادثه عاشورا تاثیر بسیار زیادی در همه ابعاد هنر داشته است.

وی با تاکید بر بده و بستان‌های هنر با پدیده‌های مختلف جامعه، گفت: بر همین اساس انقلاب اسلامی هم بر جریان فرهنگ و هنر تاثیر گذشته و هم تاثیر گرفته است تا جایی که بزرگان زیادی، چون شهید آوینی در همین راه به شهادت رسیدند.

استاندار با اشاره به وضعیت فضا‌های فرهنگی استان، گفت: قزوین نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر در زمینه فضا‌های فرهنگی و هنری به ویژه تئاتر و سینما کمبود‌های زیادی دارد که باید با برنامه ریزی درست برای رفع آن‌ها اقدام کرد.

رئیس حوزه هنری استلان قزوین هم در این نشست، برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، چاپ کتاب‌هایی در حوزه نمایشنامه، انتشار کتب فرهنگی، ساخت دو مستند مدافع حرم در استان و چاپ چندین کتاب در حوزه ادبیات پایداری را از اقدامات انجام شده حوزه هنری در سال قبل بر شمرد.

در پایان این نشست کتاب رسم پروانگی که مجموعه اشعار شاعران بومی استان در حوزه ایثار و شهادت بود، رونمایی شد.

این کتاب به کوشش محمد شهادتی جمع اوری و تدوین شده است.

انتهای پیام/ک

استاندار قزوین در جمع هنرمندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.