سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

ماجرای پولی شدن بوستان پردیسان/ شهروندان تهرانی برای رفتن به پارک‌ها هم پول می‌دهند!

بوستان پردیسان در حالی که شهروندان تهرانی به دنبال بازدید کم هزینه از مراکز تفریحی و خدماتی هستند، این روزها پولی شده است و از مراجعه کنندگان به این بوستان مبالغی اخذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان پردیسان جزء آن‌ دسته از مراکزی است که هر روزه میزبان تعداد بیشماری از شهروندان تهرانی است و با توجه به امکانات همواره مورد اقبال آحاد جامعه قرار دارد.

همواره شهروندان به دنبال بازدید کم هزینه از مراکز تفریحی و خدماتی هستند، اما در چند روز اخیر مباحثی پیرامون اخذ هزینه از شهروندان، جهت ورود به بوستان پردیسان مطرح شده است که در پی آن پایتخت نشینان اعلام می‌کنند برای ورود به بوستان پردیسان، از آن‌ها وجوهی اخذ می شود.

علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این موضوع که بوستان پردیسان زیر نظر سازمان محیط زیست است، گفت: با توجه به اتفاقات گذشته در این بوستان، در رابطه با سرقت وسایل خودرو، پارکینگ بوستان پردیسان از طرف سازمان محیط زیست اجاره داده شده است تا با کنترل ورود و خروج خودروها و وسایل نقلیه، از بروز این دسته از اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

وی گفت: پارک پردیسان تهران در اختیار سازمان محیط زیست است و تنها حفظ و نگهداری از فضای سبز این بوستان بر عهده شهرداری تهران است و شهروندان پایتخت نشین باید بحث چرایی اخذ وجه در این بوستان را از مراجع ذی‌ربط( سازمان حفاظت محیط زیست) پیگیری کنند.

روابط عمومی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح علت اخذ وجوه از مراجعه کنندگان به بوستان پردیسان گفت: به دستور مقام قضایی در جهت پیشگیری از سرقت لوازم خودرو در این بوستان، نخستین اقدام به کارگیری ۲ نفر نگهبان در محیط پارکینگ درب ورودی این بوستان از مسیر اتوبان همت بود.

روابط عمومی سازمان محیط زیست ادامه داد: با توجه به کارگیری این ۲ نیرو باید از منبعی حقوق این افراد پرداخت می‌شد که بر این اساس تصمیم بر آن شد که از هر وسیله نقلیه هنگام ورود به پارکینگ بوستان پردیسان مبلغ ۱۰ هزار ریال ورودی دریافت شود و از این منبع درآمد هزینه‌های نیروهای به کار گرفته شده در محیط پارکینگ بوستان پردیسان پرداخت شود.

چندی پیش شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حمایت از اخذ این وجوه از مردم، اخذ این مبلغ را کم دانسته و خواستار افزایش این مبلغ بوده است.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این موضوع اظهار کرد: بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران در هیچ کجایی چنین مطالبی را عنوان نکرده‌ام و مطالب منتشر شده در این خصوص کذب محض است.

این اقدام در حالی است که تعدادی از شهرواندان با تماس با شماره ۱۸۸۸ شهرداری تهران، اقدام به ثبت شکایت در رابطه با پولی شدن بوستان پردیسان کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
hamed
۱۸:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
من هفته ایی چند بار میرفتم برای پیاده روی تا اینکه 12 فروردین 98 دیدم که کانکس گذاشتند جهت اخذ پول که اعتراض کردم و برگشتم . با شهرداری تماس گرفتم و به شدت دنبال این قضیه هستم که وقتی مالیات و عوارض اخذ میشه نباید یه پیاده روی و یک ساعت آرامش و از مردم سلب کرد . اگه بشه برم شهرداری و اعتراض کنم و فیلم بگیرم حتما می روم ولی نسبت به حقوق شهروندی خوردم کوتاه نمیام
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تورا بخدا اینقدر به مردم سختگیری نکنید توی همه جا مرسومه برای ورزش و تفریح سرانه در نظر بگیرن . هر ارگانی بودجه داراه برای کاراش .
چرا پلیس ماشین های خارج از پارکینگ پردیسان رو که به هیچ وجه سد معبر نکردن رو جریمه می کنه .
تا مجبور بشن بیان پارکینک و هزینه بدن . خدا یا ....
جواد
۱۱:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
فروختن خیابان وفضای سبز قانونی نیست و شهرداری به عنوان یک ارگان مسعول باید پاسخگو باشد سایردستگاه ها هم باید باشهرداری همکاری کنن و به مردم به چشم مشتری نگاه نکنن تفکر اینکه هرچیزی رو گرون تر بدست بیاریم بیشتر قدرش رو میدونیم هیچ ربطی به قانون نداره این یه طرزتفکره ومردم نباید بابت طرزتفکر وتنوع سلیقه دستگاه ها پولی پرداخت کنن اگرخیابان کمتراز ماشینهاست خیابان را عریض کنید اگر جای پارک نیست پارکینگ بزنید اگر پولش نیست لطفا زورگیری نکنید.
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
کم کم روزي ميرسه که براي قدم زدن در خيابان ها هم بايد پول پرداخت کرد
سام
۰۵:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
جاسم داغری
۲۳:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
منتظر یه روزی که هوا هم برای مان می فروشند!!!
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما در استان گلستان شهرستان مینودشت يه مسیر و جاده داریم که جنگلی هستش و مسیر دست رسی 20 پارچه آبادی و روستا ست ورودی گذاشتن باید پول بدی وارد بشی این کجا عدالته ملت چرا باید پول بدن برن جنگل چرا..... یکی رسیدگی کنه
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما اصولا قدر هر جیزی که مفت بدست اوریم را نمیدانیم .قدر طبیعت را نمیدانیم تا اینکه پولی بشه .خالا جونکه پول داده ایم .ازش بیشتر لذت میبریم .
خیلی خوبه ورودی برای پارک بدهیم .لااقل درخت ها و محیط زیست سالم خواهند ماند .
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر چی پول از شهروندان تهرانی بگیرن حقشونه و باید بیشتر ازشون بگیرن
ما شهرستانی ها هم از دست انتخاب تهرانی ها ۶ ساله عذاب میکشیم
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از یک لحاظ بنفع محیط زیست است .جونکه بعصی ها اهمیت. محیط زیست را به کودکان شان .اموزش نمیدهند .در مهد کودک و دبستان .رسانه ها وووو موظف اند .محیط را گوشزد کنند .اصلا چرا محیط زیست تدریس نمیشه در اموزش و فرهنگ از سننین پایین
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
قالی باف ساخت.این ها دارن ازش کسب درآمد میکنن.
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
الحمدالله باید پول بدهند .درختان هم از دست ما عاجزند .بخاطر تجاوز به محیط زیست میکنیم .ایران را ارزان بدست اورده ایم .قدرش را نمیدانیم .پرتاب زباله .زشت ترین و بی ادب ترین توهین به طبیعت .است .حالا به کی بگی
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای ناشناس و متفکر
احیانا شما یکی از همون نگهبان ها نیستی داداش ؟؟!!
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینور اب مردم به هیچ وجه زباله نمیریزند .واقعا خجالت میکشیم در مقابل خارجیها که میگویند ایرانیان همه جا را زباله دان میبینند .خیلی خوب شد .شاید محیط زیست با این روش سالم بماند برای نسل های اینده
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر قسمت از محیط زیست که دست انسان تربیت نشده بهش نرسیده .سالم مانده .خیلی فکر خوبی است که پول میگیرند .مردم بخاطر پولی که میدهند .بیشتر از طبیعت لذت خواهند برد و قدرش را هم خواهند دانست
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی خوب شد .لااقل این پول خرج استخدام کسی میشه که به این اشخاص گوشزد کند و اجازه ندهد درختان را بشکند و اتش بزنند
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما ایرانیان باید پول بدهیم تا قدر چیز را بدانیم .وقتی پول نمیدهیم .خیلی حیف و میل میکنیم .هزینه نگهداری درست از پارک و حاهای تفریحی گران است .پول بلیط خرج استخدام جوانی میشه که جلوی شکستن درخت را توسط بچه های شما بگیرد .
برای مثال .در ماه محرم چقدر عذا حیف و میل میکنیم .چونکه پول بابت اش نداده ایم .
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
در دبی شهر شارچه هم برای رفتن به پارک باید پول بدهید .شاید در تمام امارات .قانون پول برای رفتن به پارک باشد .
به نظر من خیلی هم خوبه .هم مردم قدر پارک را بهتر مدانند و این پول خرج گسترش و تمیزی و باعث بوجود امدن کار برای جوانان میشود .خیلی خیلی خوبه و مثبت است
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بوجود آمدن کار برای جوانان !!!!!!
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولا که 2000 تومان می گیرند و نه 1000 تومان
دوما وای بر دولتی که دستش توی جیب مردم باشه !
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
نکته ی جالب اینجاست که روی قبضشون نوشته هیچگونه مسولیتی در مورد خودرو و لوازم داخل خودرو ندارند !!!!!!
منصور
۱۸:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولش با یه مبلغ ناچیزی شروع میکنن // بعد که موضوع ما افتاد // مثل قیمت بنزین هی گرونش میکنن
بهرام
۱۷:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام عزیزان طبقه ضعیف جامعه تهران نشین حق استفاده ازفضاهای عمومی تهران ندارند در منطقه ای که من زندگی میکنم پارک جوان مردان وپارک پردیسان درنزدیکی ماست متاسفانه هردو تازگی ها پولی شده با درنظرگرفتن اینکه هزینه ساخت مراکزتفریحی باپول عمومی که از تمام شهروندان تهرانی دریافت میشود این دریافتها هیچ معنی قانونی وشرعی ندارد .......تازه بعداز 12 روزتعطیلات عیدامسال تصمیم گرفتیم به برج میلادکه خیلی دررسانه ملی مردم رابرای بازدیداز این برج دعوت میکرد رفتیم بعلت شلوغی ونبود جا درپارکینگ برج درست 100متر بالاتراز درورودی کنترول ماشینها وسیله نقلیه خودمان راپارک کردیم فاصله تا محوطه برج زیاد بود وقتی به محوطه برج رسیدیم بعلت بارندگی شدیدتصمیم گرفتیم برگردیم زمان رفت وبرگشتمان بادرنظر گرفتن ترافیک ودوری که باید وسیله نقلیه را بسمت راست ببریم یک ساعت طول کشید با درنظر گرفتن اینکه ورودی خودرو 3هزارتومان بود گفتند کامپیوتر 8 هزارتومان هزینه توقف شمارا نشان میده اعتراض من بجایی نرسید و8هزار تومان با کارت پرداخت کردم ومجوزخروج دریافت شد ایا میشود من بتوانم از این مکان دیدن کنم زمان بیشتر
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ثروتمند ترین کشور دنیا نه تنها مردمش از این ثروت هیچ چیزی نمیبینند
بله مدام دولتش میخواهد جیب انها را هم خالی کنند
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخه این چه وضعیته دیگه پارک هم نمیشه رفت کل خیابونو تابلو توقف مطلقا ممنوع زدن تا مجبور بشی ماشینتو ببری تو پارکینگ والا پلیس اونجاست تا جریمه ات کنه
مافیا
۱۶:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چندیست که در کشور افرادی متوجه شده اند میشود پولهای باد آورده کلانی دراورد. مثلا در گمرک بیله سوار از هر ورود و خروجی ایرانی و خارجی پول زور میگیرند تحت عنوان حمل بار و چمدان مسافر . اگر هم بار نداشته باشی باید این پول را بدهی . چون اجازه خروج از حیاط گمرک را نمیدهند . به هر جا بگید شکایت کردیم . هیچ کس توان مقابله با این مافیا رو ندارد . در امد ماهانه این زور گیری 6.5 میلیارد تومان میباشد .
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به به دیگه یه پارک ساده هم نمیتونیم زن و بچه رو ببریم باید بمونیم تو این اپارتمانهای قفس
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
میشه اعتراض کرد و بی تفاوت نبود
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هی ....
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
این دیگه چه مدلیه اقا