سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۳ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه از افزایش ۲۳ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته را ۸۵ هزار و ۷۹۷ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد آقایان با ۵۷ هزار و ۴۹ نفر ۶۶ درصد و بانوان با ۲۸ هزار و ۷۴۸ نفر ۳۴ درصد این آمار را تشکیل داده‌اند.

وی بابیان اینکه شاخص نسبت ورزشکاران سازمان یافته به جمعیت یکی ازسنجه‌های اصلی ارزیابی عملکرد و توسعه ورزش استان محسوب می‌شود، گفت : ارزیابی صورت گرفته حاکی از تأیید این مهم است که در تمامی ۵۰ هیأت استانی و ۱۴ شهرستان افزایش آمار داشته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: برای گسترش ورزش همگانی با رویکرد توسعه سلامت نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم، زیرا امروزه ورزش مقوله‌ای فراگیر است و با اهتمام جدی برای توسعه بیشتر ورزش می‌توانیم شاهد افزایش شادی و نشاط جامعه باشیم، لذا امیدوارم این همراهی در سال جدید بیشتر از گذشته باشد.

وی گفت: پشتیبانی از ورزش قهرمانی جهت افتخارآفرینی ورزشکاران استان همواره در اولویت برنامه ریزی‌های نهاد متولی ورزش بوده و از همه مردم، خیرین ورزش یار و مسوولین درخواست همدلی برای حمایت از الگو‌های شایسته جامعه داریم.

رحیمی در ادامه با تاکید برلزوم توسعه فضا‌های ورزشی روباز و سرپوشیده در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، از افتتاح طرح‌های ورزشی جدید در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد ورزشکاران و علاقمندی مردم کرمانشاه به فعالیت‌های ورزشی، نیاز به حمایت ویژه مسئولین جهت توسعه فضا‌های ورزشی داریم.

امید قادری سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه نیز در ادامه درخصوص آمار تعداد ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمار نهایی سال گذشته، رشته فوتبال با ۱۴ هزار و ۱۲۵ نفر، ژیمناستیک با هشت هزار و هشت نفر، کشتی شش هزار و ۹۱۵ نفر، تکواندو شش هزار و ۷۶۹ نفر، بومی و محلی و بازی‌های سنتی با شش هزار و ۲۹۰ نفر، والیبال شش هزار و ۳۶ نفر، همگانی پنج هزار و ۸۳۹ نفر، کاراته پنج هزار و ۳۷۰ نفر، ورزش‌های رزمی سه هزار و ۹۵۰ نفر و بدنسازی و پرورش اندام با سه هزار و هشت نفر بیشترین تعداد ورزشکاران استان را تحت پوشش دارند.

وی با اعلام اینکه ۷۷ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در این ۱۰ رشته ورزشی فعالیت دارند، افزود: سال گذشته در تمامی شهرستان‌ها افزایش آمار داشته‌ایم و آمار شهرستان کرمانشاه به ۴۹ هزار و ۱۷۹ نفر رسیده که نشان می‌دهد ۵۷ درصد جامعه تحت پوشش در مرکز استان هستند و با توجه به این جمعیت تحت پوشش در مرکز استان، توسعه فضا‌های ورزشی نیز باید با مساعدت همه نهاد‌ها فراهم شود.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان در ادامه پیشنهاد داد: دستگاه‌های اجرایی زمان‌هایی که از سالن‌های ورزشی اختصاصی شان استفاده نمی‌کنند، آن‌ها را در اختیار ورزش و جوانان قرار دهند که امکان بهره مندی آحاد جامعه از فضا‌های ورزشی فراهم شود.

این مقام مسوول توسعه ورزش را زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های درمانی، اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سلامت مردم را برشمرد و تصریح کرد: تحقق این امر مهم نیازمند همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی است .

 

 

انتهای پیام/د

77 درصد ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه در ۱۰ رشته فعالند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.