سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره تاثیر تحولات اخیر لیبی بر زندگی مردم

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره وضع سخت زندگی مردم لیبی در پی تحولات اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانسی در روز جمعه در نیویورک درباره وضع مردم لیبی در پی تحولات اخیر ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «ما همچنان به دقت نظارت بر تحولات منطقه (اطراف طرابلس) را ادامه می‌دهیم. درگیری در حومه طرابلس با افزایش آتش سلاح‌های سنگین همچنان ادامه دارد. ما نگران تاثیر این درگیری‌ها بر شرایط سخت زندگی مردم عادی لیبی هستیم.»

این سخنگو افزود: غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی، و گروه وی همچنان در طرابلس مشغول به کار هستند و آن‌ها در حال گسترش خدمات امدادرسانی در سطح فعالان ملی و بین‌المللی هستند تا بتوانند از منطقه تنش‌زدایی کنند. نماینده ویژه و تیم او امروز با شهرداران مناطق نواحی تحت تعرض به منظور بررسی وضع انسانی، از جمله یافتن راهکار‌هایی که سازمان ملل بتواند به غیرنظامیانی که در این مناطق به دام افتاده کمک کند، دیدار و گفتگو کردند.»

دوجاریک افزود: «این درگیری‌ها همچنین بر اوضاع اقتصادی تاثیر گذاشته و موجب افزایش برداشت پول از بانک‌ها و احتکار کالاها، کاهش نقدینگی و افزایش قیمت‌ها شده است.»

او گفت مقامات بشردوستانه سازمان ملل گزارش داده اند تقریبا ده هزار نفر از خانه‌های خود در مناطق جنگ زده در اطراف پایتخت لیبی گریخته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.