سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صابری: در لیگ والیبال ترکیه حرفه ای‌تر شدم

لژیونر تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: فصلی را که در لیگ ترکیه بازی کردم بسیار دوست داشتم، چون تاثیرات مثبتی روی والیبال من داشت.

مهسا صابری بازیکنتیم ملی والیبال بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: لیگ والیبال ترکیه با لیگ بانوان ایران تفاوت‌های زیادی دارد از جمله مهم‌ترین آن تفاوت ها، تعداد تیم‌هایی بود که در لیگ ترکیه حضور داشتند در حالی که در ایران تیم‌های کمتری در لیگ کشور حضور دارند و فرصت بازی برای بازیکنان کمتر است.

او افزود: لژیونر شدن آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای است و من این شانس را پیدا کردم که در یک لیگ خارجی معتبر بازی کنم و فرصت‌ها و تجربیات زیادی را در والیبال این کشور بدست آورم و در اختیار تیم ملی کشورم قرار دهم. من چیزی را که باید در والیبال لیگ بانوان ایران بدست می‌آوردم و امکانش هم برایم وجود نداشت با بازی در لیگ ترکیه توانستم به دست بیاورم.

تعدادی از بازیکنان تیم ملی توانایی لژیونر شدن را دارند

او تصریح کرد: فرصت خوبی است که والیبالیست‌های خانم ما بازی در لیگ‌های معتبر دنیا را تجربه کنند، اما لازمه لژیونر شدن آن‌ها این است که ابتدا در تیم ملی چند سال بازی کنند و عملکردشان را در مسابقات و تورنمنت‌های بین المللی بالا ببرند بعد می‌توانند موقعیت حضور در یک تیم خارجی را به دست آورند. به غیر از من، مائده برهانی و مونا آشفته از دیگر لژیونر‌های تیم ملی هستند که می‌توانند در مسابقات آسیایی سال جاری نقش اساسی و مهمی را ایفا کنند. تیم بانوان ایران نیاز به بازی‌های تدارکاتی زیادی نیاز دارد. من و سایر ملی پوشان از فدراسیون والیبال این خواسته را طلب کرده ایم تا بازی‌های دوستانه‌ی زیادی را قبل از اعزام به مسابقات آسیایی برای ما برگزار کند.

دختران ما فرقی با والیبالیست‌های خارجی ندارند

صابری ادامه داد: دختران ما از لحاظ آمادگی جسمانی، قدرت‌ بدنی و قد فرقی با سایر کشور‌ها ندارند، اما کم تجربگی والیبالیست‌های ما باعث شده تا نتوانیم مثل خارجی‌ها موفق باشیم. بازی‌های تدارکاتی تیم ملی بانوان کم است. اینکه شما ۱۰ سال در تیم ملی حضور داشته باشید ملاک خوبی برای ارزیابی تجربیات شما نیست، زیرا شما در این مدت هر ساله فقط یک بار به مسابقات آسیایی اعزام شده اید و چند بازی بین المللی را تجربه کرده اید، در صورتی که ورزشکاران خارجی بازی‌های زیادی را در یک سال تجربه می‌کنند. بازی‌هایی که از لحاظ کیفی در حد مطلوب و با رقابت هاب نزدیک به همیدیگری برگزار می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

اسامی داوران هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال

۲۴ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال جوانان ایران فراخوانده شدند

آرمات: سال ۹۸ را به فال نیک می‌گیرم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.