سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشن: هواداران استقلال خوشحال باشند ما هم راضی هستیم

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: به دلیل پیروزی استقلال و شادی هواداران این تیم خوشحال هستم.

حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد پیروزی این تیم مقابل تیم سپاهان اصفهان گفت: بازی را ندیدم، اما به خاطر هواداران از برد استقلال در این دیدار خوشحال شدم. این برد قطعا نتیجه‌ی خوبی محسوب می‌شود. هوادار راضی باشد ما نیز خوشحال می‌شویم. اما به خاطر اینکه هر بار که در مورد حقایق صحبت می‌کنم باشگاه از من شکایت می‌کند دیگر بازی‌ها را نگاه نمی‌کنم. وقتی بازی را نگاه کنید باید در مورد آن حرف بزنید و با حرف زدن ما افرادی ناراحت می‌شوند. شکایت هایشان در نهایت به جایی نخواهد رسید، اما به خاطر زمانی که از من می‌گیرند به این نتیجه رسیدم بازی‌ها را نگاه نکنم بهتر است.

تیم‌های مدعی برای قهرمانی باید بازی‌های رو در رویشان را با برد پشت سر بگذارند

او در مورد اختلاف کمی که بین تیم‌های مدعی در صدر جدول ایجاد شده است و شرایط دیدار‌های باقی مانده گفت: دیدار‌هایی که تیم‌های مدعی باید رو به روی یکدیگر انجام دهند از اهمیت بالای برخوردار است و به نوعی ۶ امتیازی محسوب می‌شود. مدعیان قهرمانی اگر از تیم‌هایی که با آن‌ها به شکل مستقیم در رقابت هستند امتیاز نگیرند قهرمانی شان وابسته به اما و اگر‌ها می‌شود.

 حضور استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی به فوتبال ما کمک می‌کند

روشن در مورد حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی و کمکی که این اتفاق به فوتبال ما می‌کند گفت: در همه جای دنیا حضور تیم‌های بزرگ و پرطرفدار در بالای جدول لیگ و قهرمانی شان به جذابیت مسابقات می‌افزاید و باعث پیشرفت فوتبال آن کشور می‌شود. در چند سال گذشته که تیم‌هایی به مانند فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان قهرمان شدند هیچ خبری نشد. اما حضور پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی باعث می‌شود فوتبال کشورمان جان بگیرد. امیدوارم هواداران از ۲ تیم راضی باشند.

انتخاب سرمربی به شکل فردی مشکل ساز است

او در مورد اینکه چرا در فوتبال ما با یک شکست سرمربی تهدید به اخراج می‌شود و با یک پیروزی از او تعریف و تمجید می‌کنند گفت: دلیل وجود چنین مشکلی این است یک شخص برای تیم سرمربی انتخاب می‌کند. به عنوان مثال مدیرعامل با یک دلال صحبت می‌کند و می‌گویند چه کسی بهتر است کمی تحقیق می‌کنند و نفع مالی خود را نیز در نظر می‌گیرند و در نهایت سرمربی انتخاب می‌شود. اما راه درست انتخاب سرمربی این نیست. برای انتخاب یک سرمربی باید یک کمیته فنی قوی در باشگاه تشکیل شود، کمیته‌ای که اعضایش اصولی انتخاب شوند نه اینکه یکی پسرخاله اش را بیاورد و یکی پدر خانومش را. چند سرمربی باید در نظر گرفته شوند و کمیته فنی به بررسی آن‌ها بپردازند بعد اگر به این نتیجه رسیدند که از نظر فنی مناسب است او را از نظر مالی بررسی کنند و در نهایت با مساعد بودن شرایط با آن سرمربی توافق کنند. در چنین شرایطی در طول مدت زمانی که این سرمربی هدایت تیم را برعده دارد نسبت به نتایج و عملکرد او چنین واکنش‌های هیجانی و سریع صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال رایکوف هم تیمش شکست می‌خورد، اما با توجه به قرارداد ۲-۳ ساله‌ای که داشت  زیر نظر کمیته فنی قرار داشت و بعد از یک باخت کسی نمی‌گفت این سرمربی باید تغییر کند.

سرمربی که کمیته فنی انتخاب کند کسی نمی‌تواند تهدیدش کند

 روشن ادامه داد: در کشور ما، چون سرمربی‌ها به شکل فردی انتخاب می‌شوند باعث می‌شود تعداد دشمن‌ها نیز افزایش پیدا کند. زمانی که کمیته فنی وجود داشته باشد و آن‌ها سرمربی را تائید کنند مدیرعامل نمی‌تواند بگوید سرمربی را تغییر می‌دهم. مسعود تابش روز گذشته بعد از شکست تیمش گفت شکست سپاهان مقابل استقلال هیچ ربطی به رابطه‌ی من و قلعه نویی نداشت. این یعنی یک مدیرعامل خوب و نشان می‌دهد سرمربی را یک نفره به تیم نیاورده اند به همین علت مجبوراست به این مسئله احترام بگذارد.

شفر سرمربی فعالی نیست که به درون زمین برود

او در مورد شفر گفت: شفر سرمربی فعالی نیست که به درون زمین برود و سن بالایی دارد. همه باید بازنشست شوند، افراد جوان باید در زمین حضور داشته باشند و آن فرد از کنار زمین راهنمایی‌های بزرگ انجام دهد. به مانند فرگوسن زمانی که کی روش مربی تیم منچستر یونایتد بود. کی روش هم ساده‌تر از ما پیدا کرد آمد ۸ سال فوتبال ما را نابود کرد و رفت. کار خوبی که باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر انجام داده است حضور کریم باقری در کنار برانکو است. در تیم استقلال نیز فرهاد مجیدی را به تیم آورده اند. کمیته فنی حامی سرمربی است حال اینجا می‌گویند ما خودمان همه کار‌ها را انجام می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:

پشت شادی بعد از گل استقلالی‌ها چه بود؟

زورآزمایی حریفان سعودی استقلال و پرسپولیس به سود آبی‌ها

زهرایی: پرتاب ترقه از سوی هواداران واقعی سپاهان نبود


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.