سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

صادرات و تأمین مواد اولیه در اولویت برنامه‌های وزارت صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : در سال رونق تولید، توسعه صادرات را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده ایم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان کرمانشاه و در جریان بازدید از تعدادی از واحد‌های صنعتی استان، در جمع خبرنگاران گفت : مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و این رونق تولید نیازمند تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و نقدینگی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور است.

وی گفت : در همین راستا دولت سیستم بانکی را موظف کرده سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی را برای حفظ وضع کنونی این واحد‌ها تامین کند. ما نیز به عنوان متولی حوزه صنایع مشکلات این بخش را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت صادرات را یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید دانست و تاکید کرد:در همین راستا امسال توسعه صادرات را از اولویت‌های خود قرار داده ایم.

رحمانی با بیان اینکه رونق تولید نیازمند توجه به بازار‌های خارجی است، گفت: هم اکنون برخی از واحد‌های تولیدی کشور مازاد بر نیاز داخل ظرفیت تولید دارند و برای استفاده از این ظرفیت نیازمند فعال کردن بازار‌های صادراتی هستیم.

رحمانی بر لزوم توجه به صادرات به کشور‌های همسایه تاکید کرد و یادآور شد: در این بین باید به کشور عراق توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کشور ایران رتبه اول صادرات به عراق را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: در این زمینه باید از سایر رقبا از جمله ترکیه و چین که با فاصله کمی در حال رقابت با ما هستند، پیشی بگیریم.

وی از نقش استان کرمانشاه در زمینه صادرات به عراق هم یاد کرد و ادامه داد: موقعیت این استان برای صادرات به عراق بسیار کم نظیر است و در این سال‌ها بیشترین صادرات به عراق را از همین استان داشته ایم.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های استان کرمانشاه برای توسعه صادرات کشور خصوصا صادرات به عراق بیشتر استفاده کنیم .

انتهای پیام/د

صحبت های وزیر صنعت در کرمانشاه

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.