سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شهرداران آمریکا از سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ

شهرداران دموکرات در شهر‌های آمریکا با رد تهدید‌های ترامپ مبنی بر ایجاد شهر‌ها یا اماکنی خاص برای مهاجران غیرقانونی اعلام کردند شهر‌های آن‌ها از مهاجران قانونی استقبال می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، شهرداران دموکرات در شهر‌های آمریکا با رد تهدید‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مبنی بر ایجاد شهر‌ها یا اماکنی خاص برای مهاجران غیرقانونی ساکن در آمریکا اعلام کردند شهر‌های آن‌ها از مهاجران قانونی به آمریکا استقبال می‌کنند.

ترامپ در توئیتی اعلام کرده بود قصد دارد مهاجران غیرقانونی به آمریکا را در برخی مناطق یا شهر‌های خاص و به صورت ایزوله اسکان دهد.

شهرداران شهر‌های مختلف آمریکا، از لس آنجلس گرفته تا شیکاگو و فیلادلفیا، به سرعت به این اظهار نظر ترامپ واکنش نشان دادند.
جیم کنی Jim Kenney، شهردار فیلادلفیا، با صدور بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: «فیلادلفیا آماده است از این مهاجران که ما دهه هاست آن‌ها را در جوامع خود جذب کرده ایم استقبال کند.»

وی در بخشی از بیانیه خود تصریح کرد: «این طرح کاخ سفید نشان دهنده اوج بی توجهی دولت ترامپ به حقوق اساسی بشر است.»
ترامپ سختگیری علیه مهاجران قانونی و غیرقانونی در آمریکا را از محور‌های اصلی برنامه دولت خود عنوان کرده است.

اریک گارستی Eric Garcetti، شهردار لس آنجلس، در توئیتی در روز پنجشنبه و بعد از صدور اخباری در این زمینه نوشت: «این مردم (مهاجران) مهره‌های سرباز (در بازی شطرنج) نیستند.»

شهرداران شهر‌های اوکلند، کالیفرنیا و تکوماپارک Takoma Park (واقع در ایالت مریلند) نیز از این اظهارنظر ترامپ انتقاد کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.