سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار فرانسه درباره پیامد‌های اختلافات کشور‌های منطقه یورو بر واحد پول مشترک

وزیر دارایی فرانسه گفت: اختلاف غیرقابل‌تحمل میان کشور‌های عضو منطقه یورو می‌تواند واحد پول مشترک را به خطر اندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز جمعه اعلام کرد اختلاف «غیر قابل تحمل» میان کشور‌های عضو منطقه یورو می‌تواند واحد پول مشترک را به خطر اندازد.

وزیر دارایی فرانسه در گفتگویی با روزنامه نگاران در واشنگتن، پایتخت آمریکا گفت: «در منطقه یورو به اندازه کافی همبستگی وجود ندارد، اختلافات اقتصادی فزاینده میان کشور‌های عضو منطقه یورو در طولانی مدت غیر قابل تحمل است و این اختلافات ممکن است به از بین رفتن طرح پول مشترک بینجامد».

وزیر دارایی فرانسه با اعلام این مطلب که کاهش رشد اقتصاد جهانی «مشخص و نگران کننده است»، از کشور‌ها خواست برای «پاسخگویی جمعی» به آن آماده باشند.

برونو لومر خاطر نشان کرد در سطح اروپا پاسخ می‌تواند از طریق «طرح قرارداد رشد» انجام بگیرد که وی روز پنجشنبه آن را به شرکای اروپایی پیشنهاد کرد. در این طرح وی با اشاره مستقیم به کشور‌های آلمان و هلند، اعلام کرد طرح قرارداد مشترک بر چهار نقطه متکی است که از جمله آن‌ها افزایش هزینه‌ها برای کشور‌هایی است که «حاشیه مانور بودجه‌ای» دارند.

لومر با تاکید بر این که کشور‌هایی مثل فرانسه باید به نوبه خود اصلاحات اقتصادی خود را دنبال کنند، گفت: «کشور‌هایی که اوضاع بودجه‌ای مستحکمی دارند، باید بیشتر سرمایه گذاری کنند».

وزیر دارایی فرانسه با اشاره به این که دولت «درباره ضعف اقتصادی فرانسه هوشیار» است، گفت دولت فرانسه «مصمم» است اصلاحاتی را که «نتیجه بخش بودند»، ادامه دهد.

او افزود: «من امیدوارم که هر کشور عضو منطقه یورو همان عقلانیت و همان هوشیاری را داشته باشد. در غیر این صورت، نمی‌تواند آینده مشترکی داشته باشد».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.