سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امر عشایری؛

عشایر تا اطلاع ثانوی کوچ نکنند

مدیرکل امور عشایری استان خوزستان از عشایر خواست که تا اطلاع ثانوی از کوچ کردن خودداری کنند.

علی رحم کریمی، مدیرکل امور عشایری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در استان خوزستان ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری به صورت جزیی و کلی آسیب دیده اند، اما با توجه به اینکه در آستانه فصل کوچ هستیم؛ ماشین‌ها و دستگاه‌های راه سازی برای بازگشایی جاده‌ها در اسرع وقت اعزام شده اند و در حال ساختن راه‌های قابل تردد و آسان سازی عبور و مرور عشایر هستیم لازم به ذکر است که ابنیه‌های تاریخی و پل‌های آسیب دیده در کوتاه مدت بازسازی نمیشوند و این فرایند زمان بر است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ خانوار در بستان و ۲ راهی چذابه و فکه هستند و ما در حال ارسال محموله برای این مناطق هستیم، افزود: با هماهنگی‌هایی که با جمعیت هلال احمر صورت گرفته به وسیله کامیون و خودرو‌های پیکاپ، محموله ها، مواد غذایی و بهداشتی به آن نواحی ارسال خواهد شد، البته خانوار‌ها دچار آبگرفتگی نشده اند و فقط در محاصره آب قرار دارند که تاکنون نیز آسیبی گزارش نشده است.

کریمی اظهار داشت: پس از جلسات برگزار شده با سازمان منابع طبیعی و سازمان آبخیزداری و جنگلداری تصویب شد که دام‌های عشایر می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت ماه بدون هیچ مشکلی و محدودیتی تعلیف (چرای دام) کنند.

مدیرکل امور عشایری استان خوزستان تصریح کرد: زندگی عشایری قدرت بالایی برای سازگاری با طبیعت دارد و آن‌ها به نحو احسن از آن استفاده میکنند. هم زیستی با طبیعت در آن‌ها نمود دارد و در کمترین زمان میتوانند جا به جا شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بارش‌ها در ۴۰ سال اخیر بی سابقه هستند، افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی و احتمال رعد و برق از عشایر عزیز میخواهیم در نقاطی که احتمال برخورد صاعقه وجود دارد قرار نگیرند و دام‌های خود را در مناطق غیر سیلابی نگهداری کنند.

وی در پایان گفت: به علت خطرناک بودن مسیر‌های تردد و شرایط اضطراری استان‌های مقصد، عشایر تا اطلاع ثانوی کوچ نکنند و امیدواریم که در آینده بتوانند به سلامت کوچ کنند.

انتهای پیام/ ن

چه زمانی برای کوچ مناسب است

برچسب ها: سیلاب ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.