سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست بسیج دانشجویی استان مرکزی/بصیرت افزایی در دانشگاه ها مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی

نشست بسیج دانشجویی استان مرکزی با موضوع طرح جامع تحول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نشست بسیج دانشجویی با موضوعات تبیین سیاست‌ها و اهداف برنامه‌های سال ۹۸، کنگره شهدای دانشجو، اردو‌های جهادی و تشکیلاتی در مکان سپاه استان مرکزی برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست یک روزه با بیان اینکه بسیج دانشجویی در جامعه و دانشگاه باید الگو باشد گفت: دانشجوی بسیجی در هر زمینه‌ای می‌بایست انقلابی عمل کند و مرجع برای دیگران باشد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم و در انقلاب اسلامی شعار‌هایی داشتیم، ولی تا بحال صدرصد شعار‌ها به تحقق نرسیده است، زیرا این امر الزاماتی دارد از جمله زمان بر بودن دست یابی به اهداف و اکنون که ۴۰ سال از انقلاب گذشته بخش عمده‌ای از این اهداف اتفاق افتاده است.

سرهنگ گلشن زاده، تحلیل فشار‌های خارجی را از دیگر الزامات رسیدن به تمدن اسلامی برشمرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمن از فشار‌ها دست برنداشته است و با جنگ و تحریم علیه کشور ما دشمنی خود را نشان میدهد.

بسیج دانشجویی یک تشکل خداباور

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین کار‌های بسیج دانشجویی حفظ محور و اعتقادات خداباوری هست و تلاش می‌کند سایر تشکل‌ها و جریانات و اساتید را به این سمت هدایت کند و این کار وجه تمایز بسیج دانشجویی با سایر تشکل‌های دانشجویی است.

وی ادامه داد: علم بسیار مهم است و دانشگاه‌ها برای رشد علم فعالیت دارند و پیشرفت می‌کنند، اما اگر خداباوری در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد هیچ ثمری وجود نخواهد داشت.

وی با بیان عملکرد خیلی خوب بسیج دانشجویی در انجام وظایف و اقدامات کار تشکیلاتی گفت: دلیل اینکه گروه‌های بسیج دانشجویی که به مناطق سیل زده برای خدمت رسانی به مردم اعزام شده اند و با وجود سختی کار باز هم عشق خدمت به مردم را در سر دارند تنها داشتن اعتقادات و باور‌های خدا محوری است.

وی افزود: اگر خداباوری از اعتقادات ما باشد پیشرفت برای ما میسر خواهد بود، ولی اگر این اعتقادات را نداشته باشیم هیچ ثمری در علم و پیشرفت نخواهیم دید همانطور که آمریکای جنایت کار هیچ فایده‌ای برای بشریت ندارد و در هر جایی که ورود پیدا می‌کند آثار فساد، خون ریزی و جنایت بر جای می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ولی رضوی راد، در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران گفت: این اقدام خصمانه نشان از عملکرد صحیح و حرکت درست سپاه پاسداران دارد و ما افتخار می‌کنیم که سپاه اجازه نداد آمریکا به اهداف شوم خود در منطقه خاورمیانه برسد و داعش را که آمریکایی‌ها برای از بین بردن انقلاب اسلامی به وجود آورده بودند در خارج از خاک ایران نابود کرد.

وی در پایان گفت: یکی از کار‌های مهم و رسالت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها و در جامعه بصیرت افزایی است، زیرا اکنون در جنگ نرم هستیم و در این جنگ، هدف دشمن به سوی جوانان است و لذا بصیرت افزایی از مهمترین کار‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.