سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات نفت ایران در ماه مارس به ۱.۷ بشکه در روز رسید

داده‌ها و اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد صادرات روزانه نفت ایران در ماه گذشته میلادی به میزان قبل از اعمال تحریمهای آمریکا در نوامبر (آبان) نزدیک شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، داده‌ها و اطلاعات منتشر‌ شده وب‌سایت معتبر «S&P Global Platts» نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت ایران در ماه مارس موجب شگفتی تحلیلگران و ناظران سیاسی شده است.

پایگاه «S&P Global Platts» به نقل از داده‌های منابع کشتی‌رانی اعلام کرد صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مارس گذشته به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و این میزان صادرات بالاترین عدد از ماه اکتبر سال گذشته به این سو است که صادرات نفت ایران یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود.

به نوشته وب‌سایت العهد این  میزان صادرات نفت ایران در ماه مارس که نزدیک به میزان پیش از اعمال تحریمهای نفتی در ماه نوامبر است موجب شگفتی بسیاری از کارشناسان عرصه انرژی و ناظران سیاسی شده و یک پیروزی بزرگ برای ایران در «جنگ اقتصادی» آمریکا علیه تهران است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی یک دوره ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه بازگردانده می‌شوند.  

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای گسترده مبنی بر صفر کردن صادرات نفت ایران، در ماه نوامبر گذشته (آبان ۹۷) دور دوم و نهایی تحریم‌های حوزه انرژی، بانکی و کشتی‌رانی علیه ایران را بازگرداند، اما در عقب‌نشینی آشکار به ۸ کشور واردکننده نفت ایران معافیت تحریمی ۱۸۰ روزه اعطا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.