سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پنتاگون: احتمالا جنگ بعدی در جهان در فضا صورت می‌گیرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد احتمال جنگ بعدی در جهان در فضا و میان ماهواره‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ­وزارت دفاع آمریکا در گزارشی نوشت پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع این کشور، اعلام کرد احتمال جنگ بعدی در جهان در فضا صورت خواهد گرفت.

او گفت: جنگ‌ها معمولا در زمین و دریا و هوا صورت می‌گیرند، ولی مناقشه بعدی شاید جنگی در فضا و میان ماهواره‌هایی باشد که هم اکنون بالای سر ما دور زمین می‌چرخند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا شب گذشته طی سخنانی در سی و پنجمین سمپوزیوم فضایی که با شرکت نمایندگان جامعه فضانوردی در کلرادو اسپرینگز برگزار می‌شد، طرح‌های وزارت دفاع را به منظور ایجاد فرماندهی فضایی و نیروی فضایی آمریکا تشریح کرد و خطاب به شرکت‌کنندگان از هر دو بخش نظامی و خصوصی گفت: رقبای آمریکا از هم‌اکنون به فکر راه‌اندازی مناقشه در فضا هستند و تسلیحاتی را مستقر کرده‌اند که می‌توانند دارایی‌های ما را در فضا هدف حمله قرار دهند.

شاناهان تصریح کرد هم چین و هم روسیه فضا را به گونه‌ای تسلیحاتی کرده اند که توانمندی‌های فضایی موجود آمریکا را در معرض خطر قرار داده است. چینی‌ها به توانمندی ایجاد اخلال و پارازیت دست پیدا کرده‌اند که می‌تواند روی عملکرد ماهواره‌های ارتباطاتی، اطلاعاتی، نظارتی و پایش و شناسایی و موقعیت یابی مکانی (GPS) ما تاثیر منفی بگذارد. چین همچنین در حال تولید تسلیحات مافوق صوت پیشرفته‌ای است که آمریکا قادر به ردیابی آن‌ها نمی‌باشد. روس‌ها نیز سرگرم انجام فعالیت‌های مشابه هستند.

شاناهان گفت: تهدید روشن است. ما در عصر رقابت ابرقدرت‌ها هستیم و جنگ بعدی شاید جنگی باشد که برنده و بازنده آن در فضا مشخص خواهد شد. به خاطر اقدامات چین و روسیه دیگر فضا جای امنی نیست و به عرصه میدان جنگی تبدیل شده است. این یک تهدید فرضی نیست، این تهدید امروز است و ما نمی‌خواهیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌گر باشیم. ما باید وارد عمل شویم و از تعمیم یافتن مناقشات به فضا جلوگیری کنیم و مطمئن شویم که در صورت شکست تدابیر بازدارندگی قادر به نشان دادن واکنشی قاطع و محکم هستیم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این سخنان تاکید کرد:  فضا برای زندگانی مدرن امروزی ما از اهمیت زیادی برخوردار است. سرنوشت آمریکا به فضا بستگی دارد بنابراین ما نیرو‌ها و توانمندی خود را برای محافظت و دفاع از منافع فضایی خود به کار خواهیم گرفت.  

شاناهان اضافه کرد: بخش نخست این تلاش‌ها استقرار نیروی فضایی و سازماندنی، آموزش و تجهیز یک نیروی جنگاور مانند ارتش نیروی دریایی و نیروی هوایی خواهد بود که احتمالا با تعدادی کوچک شاید حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از نیرو‌های موجود آغاز می‌شود و با ایجاد این بخش جدید در داخل نیروی هوایی، هزینه‌های اضافی کمتر از یک دهم یک درصد بودجه وزارت دفاع خواهد بود یا به عبارت دیگر ایجاد نیروی فضایی حدود ۱/۵ دلار در سال به ازای هر آمریکایی هزینه خواهد داشت. بخش دوم تلاش‌های وزارت دفاع در این باره ایجاد یک فرماندهی مشترک جنگی است که تمرکز آن صرفا بر فضا باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.