سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هزاره ققنوس با ۲۰ کتاب جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

انتشارات هزاره ققنوس با حدود ۱۵۰ عنوان کتاب که ۲۰ مورد آن چاپ جدید است، به سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب می‌آید.

رضا حاجی‌آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور این انتشارات در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: انتشارات هزاره ققنوس با حدود ۱۵۰ عنوان کتاب که ۲۰ عنوان از آن‌ها چاپ جدید هستند، به سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب می‌آید.

وی درباره فرایند ثبت نام اظهار کرد: در روند ثبت نام برای نمایشگاه کتاب مشکلی وجود نداشت؛ ولی تا الان هزینه کل غرفه‌ها اعلام نشده است. رقم اولیه اعلام شده که معمولاً با تغییراتی نیز همراه خواهد بود.

حاجی آبادی در خصوص گرانی کاغذ بیان کرد: از ۲۰ عنوان کتاب تازه، حدود ۱۵ عنوان از آن هنوز آماده نشده است. هنوز وضعیت قیمت کاغذ مشخص نیست، ولی وزارت ارشاد کمکی به ناشران کرد و در سال گذشته تعدادی کاغذ به ما دادند. کاغذی که به ما داده شده در واقع بخشی از مصرف ما بوده است.

وی ادامه داد: برای مثال اگر ما در سال ۳۰ عنوان کتاب چاپ می‌کردیم با کاغذ‌های دریافتی از وزارت ارشاد حدود ۱۰ عنوان از آن را می‌توانستیم پوشش دهیم. هنوز ادامه این روند مشخص نیست و ما برای کتاب‌های بعدی نمی‌توانیم روی کاغذ‌هایی که از وزارات ارشاد و اتحادیه دریافت کرده‌ایم، حساب کنیم؛ زیرا ممکن است بگویند امکان دادن کاغذ به ناشران وجود ندارد.

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به اینکه روند چاپ کتاب زمان بر است، گفت: برای چاپ کتاب شما نیاز به یک سال زمان دارید تا خدمات پیش و پس از چاپ را انجام دهید و به مرحله نهایی چاپ و قیمت گذاری برسید. متاسفانه قیمت پشت جلد کتاب مانند سایر اقلام مصرفی مردم قابل تغییر نیست. برای نمونه کتابی که دو سال گذشته با قیمت ۱۰۰۰ تومان قیمت گذاری می‌شد، امسال نمی‌توان قیمت آن کتاب و با همان چاپ را بالاتر برد و این برنامه ریزی ما را دشوارتر خواهد کرد.

حاجی آبادی درخصوص پیش بینی خود ازسی و دومین نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: از نظر من در این دوره تعداد ناشران و به تبع آن تعداد کتاب‌ها کمتر، قیمت کتاب‌ها بالا خواهد بود و تعداد افرادی که تفننی به نمایشگاه کتاب می‌آیند بیشتر از تعداد افرادی که خریدار کتاب هستند، خواهد شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.