سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

آخرین خبرها از سیل ایلام/ از آرامش در بخشی از استان تا تخلیه برخی روستاهای در خطر سیل مجدد

استاندار ایلام از زیر آب رفتن چند روستا با بستن دریچه و کم کردن خروجی سد سیمره خبر داد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعلی استان ایلام گفت: هنوز در چند منطقه در استان ایلام با مشکل روبرو هستم. پیگیری‌ها برای رسیدگی  به مشکلات ملی و استانی همچنان  ادامه دارد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: سه پل در بخش ماژین  از بین رفته بود که اکنون یکی از این پل‌ها  ترمیم شده است. یک جاده دسترسی از زرین شهر تا ماژین احداث شده و سیل‌زدگی اطراف پل روستای میدان خلف را جمع کرده‌ایم و اکنون وسایل نقلیه از آن جاده تردد دارد.

استاندار ایلام افزود: وزارت راه، سپاه، هوا فضا و قرارگاه خاتم‌الانبیاء  با همکاری استان ایلام توافق کردند تا  دو پل در بخش ماژین ساخته شود که  کار ساخت یکی از آنها چند هفته آینده به اتمام می‌رسد.  اکنون امکانات و نیاز‌های اولیه و همچنین بسته‌های غذایی، پتو و چادر به اندازه کافی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: چند موکب به وسیله استان‌های معین، سپاه و عتبات عالیات برای امداد رسانی احداث شده و در آن موکب‌ها غذای گرم به صورت مکرر پخته و به دست سیل زدگان رسانده می‌شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در منطقه دوم استان ایلام، منطقه بالا دست سد سیمره مقداری آرامش حاکم شده است.  مجبور شدیم تا در دو منطقه عرب رودبار و کلان که از مناطق  بالادست سد سیمره است؛ به دلیل اینکه آب استان خوزستان و کرخه توسط  سد سیمره کنترل شود، با توافق مسئولان ملی و استانی دریچه‌ها را ببندیم و خروجی آن را کم کنیم تا آب کمتری به خوزستان وارد شود.  بنابراین ارتفاع آب پشت سد در حال زیاد شدن است و با این کار چندین روستا مجددا زیر آب خواهد رفت که دستور تخلیه آن روستاها اعلام شده است.

استاندار ایلام گفت: از دیروز تخلیه روستا‌های در خطر سیل شروع شد، امدادرسانی مداوم در حال انجام است. علائه بر اینکه  برخی روستا‌ها باید تخلیه شوند، برخی دیگر جاده‌ها تخریب و زیر آب رفته است؛ به همین دلیل در تلاش احداث جاده جدید دائمی هستیم که دو شهرستان سیروان و دره شهر به یکدیگر متصل کند.

وی با بیان اینکه جاده قاضی خان بدره به سرعت در حال ساخت است، گفت: امیدواریم با ساخت این جاده راه دامی برای دام‌های شهروندان ایجاد شود. همچنین ما در حال رسیدگی به روستا‌های منطقه بخش کوران شهرستان کوهدشت لرستان هستیم و غذای گرم و چادر به سیل زدگان داده می‌شود.

سلیمانی دشتکی درباره تعداد روستا‌های خالی در استان ایلام گفت: در بخش ماژین ۶ روستا از قبل سیل تخلیه شده‌اند که بعد از سیل کاملاً این روستا‌ها زیر آب رفتند، در بالادست سد سیمره سه روستا کامل زیر آب رفته و جاده و دسترسی دو روستای دیگر آن  قطع شده است. از دیشب دسترسی  ۶ روستای بالاتر در حال قطع شدن است، همچنین ۹ روستا از شهرستان کوهدشت زیرآب رفته و باید هرچه سریعتر تخلیه شوند. البته قسمت اعظم این ۹ روستا‌ تخلیه شد و بقیه هم در حال تخلیه شدن است.

استاندار ایلام درباره بودجه دریافتی از سوی دولت برای حادثه سیل گفت: دولت به خوبی به ما کمک کرده و همه دست به دست هم دادند تا مشکلات را حل کنند. اکنون تنخواه از سوی دولت به استان تعلق گرفته، البته فقط برای  اقدامات ضروری تنخواه داده شده و مبلغ زیادی هم برای خسارت درخواست داده شده است که دولت به وسیله دستگاه‌های ملی مانند وزارت جهاد، بنیاد مسکن، وزارت راه و سایر دستگاه‌ها در روزهای آتی ابلاغ می‌کند.

وی در پایان درباره امنیت استان خاطر نشان کرد: اکنون امنیت به دست نیروی انتظامی است و بسیج سپاه در کنار آن‌ها امنیت را در دست گرفته‌اند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.